בשכונת בלינסון בפתח תקוה טוענים: עובדי קבלן מטעם העירייה מרססים חומרי הדברה וקוטלי עשבים באופן שאינו תקין, גורמים לנזקים כבדים בצמחיה ופוגעים בבריאותם של התושבים ובעלי החיים באזור.
2 צפייה בגלריה
צילום: נווה אשכנזי
צילום: נווה אשכנזי
צילום: נווה אשכנזי
"כבר ב-2017 נוכחתי לדעת שמרססים אותנו בחומר שנקרא ראונדאפ, ובקוטלי עשבים נוספים בצורה לא תקינה", טוען נווה אשכנזי, תושב השכונה. "ב-2018 הכלבה שלי כבר נפגעה ווטרינר הרדים אותה כמה שבועות לאחר מכן, למרות שהוא לא היה יכול לאשר שזה כתוצאה מחומרי ההדברה. בחודשיים האחרונים זה הפך בלתי נסבל ואנחנו סובלים מהריסוסים שמבוצעים אחת לשבועיים לערך".
כיצד זה משפיע עליכם?
"אני מתוסכל, הצמחים שלי מתים, וזה לא רק מהיום והנזקים הם עצומים. העצים לא מתפתחים כמו שצריך. העלים נצרבים ורק בודדים מצליחים לשקם את עצמם. אני בטוח שאם לא הייתה הדברה אז היו באזור הרבה יותר בעלי חיים. אני מתאר לעצמי שגם תושבים סובלים ממחלות שונות בלי לדעת שזו הסיבה, כי מאוד קשה להוכיח את הנזקים הבריאותיים. אנשים הולכים כאן, ילדים מתכופפים להרים דברים".
כיצד פעלת בנושא?
"אני פועל בצורה אינטנסיבית מול העירייה שתשים לזה סוף אך הם הכחישו שמדובר בעובדים הקשורים אליהם. פניתי גם למשרד החקלאות.
"צריך להבין, המרססים גורמים לנזקים עצומים. באחת מהפעמים מצאתי ברשותם גם חומר בשם 'סלקט סופר', שאסור לשימוש באזורי מגורים. הגשתי תלונה למשרד החקלאות והבנתי שהם חוקרים את הנושא".
לטענת אשכנזי, הריסוסים האחרונים בשכונה בוצעו בתאריכים 16 ו-25 בספטמבר, והוא דיווח עליהם לצדוק בן משה, סגן ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
צילום: נווה אשכנזי
צילום: נווה אשכנזי
צילום: נווה אשכנזי
ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "הפונה קיבל תשובה לפנייתו עם קבלת הפנייה ולאחר בדיקה של אנשי המקצוע. מעבר לכך, אנא פנה לרשות המקומית בנושא".
מעיריית פ"ת נמסר בתגובה: "הטענות ידועות ומוכרות לגורמי המקצוע בעירייה אשר נפגשו עם התושב בביתו והוכיחו כי אין בהן ממש. כפי שהובהר לתושב, בעיר מתבצעות עבודות ריסוס ע"י קבלנים מוסמכים המשתמשים בחומרי ריסוס מאושרים ע"י משרד החקלאות.
"יחד עם זאת נציין כי מדיניות העירייה היא לרסס במקרים נדירים בכפוף לאישור מראש של מנהל אגף גנים ונוף. התמונה של חומר הריסוס במכונית, הינה תמונה ממוחזרת לפני למעלה משנה שבעקבותיה נעשתה בדיקה אשר במסגרתה נמצא כי הקבלן המרסס מטעם העירייה לא עשה שימוש בחומר המצולם. יתירה מזו, ברחוב המדובר לא בוצע ריסוס לאחרונה והתמונות של הצמחייה היבשה לא יכולים להעיד בהכרח כי אכן הצמחייה רוססה".