2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
בשבוע שעבר התקיים טקס הנחת אבן פינה לבניית מקבץ דיור חדש לעולים חדשים הזכאים לדיור מוגן, ברחוב רמת הגולן, בשכונת תקומה.
בעיר פתח תקוה יש כיום שישה מקבצי דיור בהם גרים 810 עולים חדשים ממדינות שונות, הזכאים לדיור מוגן, וברשימת ההמתנה ממתינים אלפי תושבים (תושבי העיר) הזכאים גם הם לדיור מוגן.
מבנה חדש זה יהיה מקבץ הדיור השביעי ויהיו בו 450 דירות, שיחולקו (עפ"י נוהל המדינה) לפי מפתח של 30% מהדירות לזוגות, ו-70% מהדירות לבודדים.
ראש העיר רמי גרינברג אשר קידם ודחף את הפרויקט אמר "אנו מקדמים ביתר שאת ובמלוא התנופה את קידום העיר, התשתיות, התחבורה, החינוך והתרבות ולא ניתן להתעלם גם מהקושי של הקשישים זכאי הדיור המוגן, אשר ממתינים כבר שנים רבות לדיור המגיע להם. אנו רוצים לכבד את הקשישים, להקל עליהם ולשפר את איכות חייהם. נמשיך לפעול במלוא המרץ לקדם את פתח תקוה ולתת את השירות המיטבי לכל תושבי העיר, בכל גיל ובכל שכונה. אני מודה מקרב לב לידידי, שר הקליטה יואב גלנט אשר תומך ומסייע ועובד איתנו בשיתוף פעולה מלא ולמנהלת אגף הקליטה רעיה לייכטמנוב הפועלת מכל הלב למען העולים הוותיקים והחדשים בעיר".
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
שר הקליטה יואב גלנט בירך את הנוכחים ואמר כי ראש העיר גרינברג קידם את נושא הדיור המוגן בזמן קצר ובמהירות רבה, והדבר ראוי לכל שבח.
נציגת העולים הגב' לודמילה ליכוביד נשאה דברים בשם העולים: "ברצוני להודות לראש העיר בשם כל העולים תושבי פתח תקוה על הדאגה הרבה ועל כל היוזמות הברוכות שהוא מקדם בניית מקבץ דיור חדש זו הגשמת חלום ישן- חלום על הבית, על אדמת המולדת".
חברת הבנייה שתבצע את הפרויקט היא אנקום גרופ בע"מ.הפרויקט יסתיים באוגוסט 2023.