1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ ואורלי לוי. צילום: מוטי קמחי
עמיר פרץ ואורלי לוי. צילום: מוטי קמחי
עמיר פרץ ואורלי לוי. צילום: מוטי קמחי
בניגוד לעמדת מקפ"ת ועיריית פתח תקוה: השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון קבע כי מפלגת העבודה-גשר תקיים הערב כנס באולם 'שרת' כפי שסוכם בין הצדדים מלכתחילה.
הדיון בנושא נערך בעקבות עתירה שהגישה המפלגה נגד חברת מקפ"ת המנהלת את האולם ועיריית פתח תקוה, בטענה כי אלו חזרו בהם מהסיכום העקרוני שהושג ביניהם על שימוש באולם לצורך כנס שאמור להיערך הערב בהשתתפות יו"ר הסיעה, עמיר פרץ, וצפוי לכלול כ- 350 אורחים.
קיומו של הכנס הופץ ופורסם בכלי התקשורת ובשלטי חוצות, אלא שביום חמישי שעבר, ה-29 באוגוסט,ימים ספורים לאחר שהושג הסיכום בין הצדדים, שיגרה גלית זכאי, מ"מ מנכ"ל מקפ"ת מכתב לנציג מפלגת העבודה ובו נטען כי "אין לקיים מפגשים פוליטיים באולמות ובמבנים השייכים למקפ"ת ומופעלים על ידה". עוד נטען על ידי זכאי כי החוזה לא נחתם ולא אושר על ידי הגורמים המוסמכים בחברה ולכן אין באפשרותם לאשר שימוש באולם.
בסיעת העבודה-גשר זעמו על כך והחליטו כאמור להגיש עתירה בנושא בה דרשו לאשר את השימוש באולם בטענה כי לפני כחודשיים נערך באותו אולם כנס של הליכוד בהשתתפות ראש העירייה רמי גרינברג. כמו כן נטען בעתירה כי "שימוש בהיכלים אשר מוחזקים על ידי גופים כדוגמת המשיבות (מקפ"ת והעירייה) יכול להיאסר כליל, או להינתן לכל רשימת מועמדים שחפצה בכך באופן שוויוני ונטול פניות".
אמש, החליט השופט מלצר להיעתר לבקשת מפלגת העבודה-גשר ואישר את קיום הכנס הערב באולם 'שרת' . בין נימוקי ההחלטה, טען השופט כי יש להתייחס לשלב המשא ומתן המתקדם שהיה בין הצדדים ולמסגרת לוח הזמנים הצפוף שנוצר. כמו כן ציין כי "מסקנתי בדבר חובתה של המשיבה 1 (מקפ"ת) לקיים את הוראות ההסכם מתחזקת עוד, לנוכח העובדה כי האולם הוקצה בעבר לגורמים פוליטיים יריבים של העותרת, נתון המעורר חשש להפליה מצד המשיבה 1בהקצאת משאב זה.. "
בנוסף, הורה השופט מלצר, כי חברת מקפ"ת תישא בהוצאות מפלגת העבודה-גשר בסכום של 5,000 שקלים, כשהעירייה תישא בהוצאות בסכום של 2,500 שקלים.
מטעמו של עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה נמסר: "ההחלטה החשובה והתקדימית הזו מטילה צל כבד על מכלול השיקולים שהתקבלו נוכח סירובה של מקפ"ת ועיריית פתח תקוה לאסור על העבודה-גשר לקיים את הכנס.
פתח תקוה אינה שונה מדימונה, קריית שמונה ותל אביב וגם בה יושמעו כל הדעות השונות לרבות אלה של העבודה - גשר.
צר לי שנאלצנו להגיע עד למשנה לנשיאת בית המשפט העליון על מנת לכפות על מקפ"ת לאפשר את המובן מאליו במדינה דמוקרטית. כולי תקווה שלהבא לא יוכנסו שיקולים פוליטיים לעניינים כדוגמת אלה".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה:
עיריית פ"ת תכבד את החלטת ועדת הבחירות והכינוס יתקיים באולם שרת. כפי שציינה הועדה, טיעוני העירייה הינם משפטיים ודחיית בקשת המפלגה ע"י העירייה, לא נבעה משיקולים פוליטיים כפי שניסו לצייר גורמים שונים. ועדת הבחירות הורתה על הכינוס באולם שרת בעקבות החלטה שגויה של עובד אשר התיר למפלגה אחרת לקיים כינוס באותו אולם זמן מה קודם לכן. העובד לא היה מודע לבעיה הבירוקרטית שנוצרה בעקבות החלטת משרד הפנים.
כזכור, כלל בקשות המפלגות השונות לקיום אירועי בחירות באולמות השייכים למקפ"ת נדחו באופן גורף במהלך החודשיים האחרונים. זאת מכיוון שמשרד הפנים אסר על המשך ההתקשרות בין העירייה למקפ"ת עד שההסדרה ביניהן תושלם. הנחיה זו, מונעת ממקפ"ת להפעיל אולמות עירוניים חדשים שלא הופעלו על ידה עד כה, כמו אולם שרת. במועצת העיר האחרונה אושר התקנון החדש של החברה והוא נתון כעת לאישורו של משרד הפנים".