הבוקר (שני) פרסם הכתב עופר פטרסבורג בעיתון "ידיעות אחרונות" כי תושבי כפר סירקין נדהמו לגלות שבשבוע הבא יתקיים דיון "מסכם" על העברת האדמות החקלאיות של כפר סירקין ליישוב החרדי אלעד.
"תהליכים מסוג זה בדרך כלל נמשכים שנים", טענו התושבים בסירקין. "ואילו פה מנסה משרד הפנים לבצע מחטף לפני הבחירות ולקיים דיון 'מסכם' להחלטה, למרות שעד כה התקיים רק דיון אחד".
בהזמנה מצויין שמדובר בדיוק מספר 7 תחת הכותרת "בחינת שינוי גבולות שיפוט: עיריית אלעד, עיריית פתח תקוה, מועצה אזורית דרום השרון". מבדיקה במשרד הפנים עולה שאכן היו שישה דיונים בנושא הרחבת גבולות השיפוט של אלעד, אולם לגבי כפר סירקין ספיציפית זהו רק הדיון השני.
ממטה המאבק נמסר כי "הרצון של דרעי ל'הישג' בחירות על חשבון החקלאות לא מתקבל על הדעת. אין שום תקדים בישראל להליך כה מהיר, שום תקדים למתן שטח לא מחובר ליישוב כאשר שני כבישים ראשיים מפרידים, ושום תקדים לחיבור בין יישובים ללא שום חיבור תרבותי. אנו מקווים שהם יתעשתו בטרם ישליכו ציבור להילחם מול ציבור"
ממשרד הפנים נמסר: "שר הפנים לא יקבל שום החלטה בעניין העברת שטח חקלאי לאלעד לפני הבחירות. לטענה הזאת אין כל שחר. יתרה מזאת, טרם התקבלה החלטה בסוגיה והדבר אפילו לא הובא בפני מנכ"ל משרד הפנים ושר הפנים. נציין עוד, שבהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה אסור לקבל החלטה בתקופת בחירות, למעט במקרים חריגים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הפרסומים האחרונים שעלו בנושא קביעת תחום השיפוט של כפר סירקין הם ספין של בעלי אינטרס ותו לא. בניגוד לנאמר בפרסומים, ועדת הגבולות המקדמת את הליך שינוי הגבולות, נוטה לתמוך בעמדתו של ראש העיר, רמי גרינברג, לפיה יש לספח את השטחים החקלאיים בכפר סרקין לתחום השיפוט של פתח תקוה.
"נציין כי נושא זה מצוי על שולחן הועדה עוד מהקדנציה הקודמת ועם כניסתו לתפקיד, שינה ראש העיר את מדיניות העירייה בנושא והבהיר בפני הגורמים המוסמכים במשרד הפנים כי הוא מתנגד לסיפוח השטח לעיר אלעד".