1 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
האם עיריית פתח תקוה מכינה "הפתעה" לתושבי נוה גן בכלל ורחוב אסירי ציון בפרט? בשבועות האחרונים טוענים התושבים כי מודדים מוסמכים מטעם העירייה נצפו ברחוב המדובר כחלק מהיערכות לחיבורו עם רחוב ז'בוטינסקי, מה שהוביל לסערת רוחות ברחבי האזור.
רחוב אסירי ציון מסתיים היום בצומת טי, הפונה לרחובות שירת אסתר ו-וינקלר. לטענת התושבים הזועמים על עצם התכנון של חיבור רחוב שקט לציר מרכזי, מהלך שכזה יגרום לעומסי תנועה כבדים ויפר את השקט בשכונה. "קנינו דירה ברחוב שקט, ונקבל נתיב תחבורה מרכזי מתחת לבית" אומר בתסכול תושב השכונה. "מדובר סבל יומיומי מבחינת הרעש והזיהום, יצירת פקק גדול פי כמה מהקיים כבר היום וירידת ערך הנכסים שלנו.
"מזה תקופה שראש העיר טוען שכרגע הנושא בכלל לא רלוונטי. מצד שני, ככל שהזמן עובר, יש יותר ויותר מדידות בשטח. המודדים אמרו באופן מפורש שמטרת הגעתם היא פתיחת הציר שבין אסיר ציון לז'בוטינסקי. אחרי זה, איך נוכל להאמין לאמירות של ראש העיר רמי גרינברג?".
תושבת אחרת מוסיפה "יש תב"ע מסויימת לרחוב כמו שהוא היום, וזה הייחודיות שלו ולכן קנינו כאן דירה. פתיחת ציר לרחוב כזה שלא מיועד לקלוט כמות של רכבים שלא בהכרח תשרת את תושבי השכונה, אלא אנשים שיחליטו לקצר דרכנו את הפקקים ,יוסיפו תנועה לא רצויה ויוסיפו על בעיות חנייה קיימות".
פרסום תמונתו של אחד המודדים ברשת החברתית בימים האחרונים הביא לעשרות תגובות זועמות בנושא, כשבין היתר כתבו התושבים "השכונה תהפוך לציר תנועה מרכזי וסואן. פשוט נורא ואיום!" ו- "אם זו אכן התכנית, אז מדובר בלא פחות משערורייה ויריקה בפרצוף של מאות משפחות שבחרו לגור במקום בעל אופי מסוים וכעת מעודכנים על תכנית הזויה שאין בה כל תועלת אלא פגיעה חמורה באיכות החיים של התושבים!".
ראש העירייה, רמי גרינברג, שראה את הלך הרוח, הגיב אף הוא וכתב "אין לכם מה לדאוג. הכל נעשה במקצועיות ושיתוף הציבור. אין כרגע שינויים. אם יהיה משהו רלבנטי אפגש איתכם ונדון". אך גם לאחר מכן, לא היה נראה כי תגובתו הרגיעה את הרוחות.
מי שעוד מתנגד למהלך שכזה הוא תושב השכונה וחבר מועצת העיר השותף בקואליציה, רועי פן, שטען כי שוחח עם ראש העירייה לפני כחודש בנושא, וזה הסביר לו כי אין בכוונת העירייה לעשות רע לתושבים והם רק מנסים לבחון כיצד ניתן להוסיף עוד כניסות לשכונה ויציאות ממנה במטרה להקל על התנועה של כולנו. "ראש העירייה ציין בפניי כי הרעיון הזה עשוי ליפול בדיוק כמו שנפלו רעיונות אחרים", אומר פן.
"בכל זאת ניצפו מאז מודדים בשטח, כשאיני יודע מה הסיבה לכך. חשוב להדגיש שעל פי הידוע לי, בשלב הזה אין שום החלטה של שום ועדה בנושא. אבל רצוי לא להגיע לשלב הזה. כי זה רק יסבך את התהליך עבורנו, וגם יביא להתייקרותו".
"|אני מאמין בכל ליבי שראש העירייה ניסה לעשות פה משהו שהוא חשב שהוא לטובתנו, אבל כמו שאומרים: 'תודה, אבל לא תודה'. ראש העירייה הוא אדם קשוב ונבון, ובשיח מכבד אני בטוח שנצליח לשכנע אותו להוריד את הרעיון הזה מהפרק. חשוב שהוא יוציא הנחיה כתובה למינהל הנדסה בעירייה להפסיק מיידית כל השקעת כספים, זמן ומשאבים אחרים בנושא - בין אם במדידות בשטח, בין אם בהכנת תוכנית, ובין אם בקיום דיונים".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "אגף התנועה מבצע בימים אלו בדיקות לטובת מציאת פתרונות לשיפור זרימת התנועה באזור. בכל מקרה אין כוונה לפתוח את רחוב אסירי ציון לכיוון ציר ז'בוטינסקי".