2 צפייה בגלריה
לכלוך ברחובות. צילום: מתן דויטש
לכלוך ברחובות. צילום: מתן דויטש
לכלוך ברחובות. צילום: מתן דויטש
תושבי פתח תקוה לא כל כך מרוצים: מנתוני סקר שנערך בשנת 2018 בקרב תושבי הערים השונות, אשר פורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי אחוז שביעות הרצון מאזור המגורים באופן כללי בפתח תקוה הוא הנמוך ביותר בקרב הערים המונות מעל 200 אלף תושבים, להוציא את ירושלים.
מהסקר עולה כי 82.1 אחוזים מרוצים מאזור המגורים כשבראש מובילה העיר תל אביב כש- 91.2 אחוזים מתושביה מרוצים מהמקום בו הם מתגוררים, ואחריה מוליכות ראשון לציון ובאר שבע.
2 צפייה בגלריה
צילום: מתוך דו"ח הלמ"ס
צילום: מתוך דו"ח הלמ"ס
צילום: מתוך דו"ח הלמ"ס
גם מכמות השטחים הירוקים שבעיר, תושבי פתח תקוה הביעו את אכזבתם כשרק 57.2 אחוזים מרוצים מהמצב נכון לאשתקד. זאת לעומת 72.4 אחוזים בראשון לציון ו-71.6 אחוזים בבאר שבע. בתחום הניקיון אף הוא , תושבי פתח תקוה מביעים את תסכולם מהמצב כשרק בנתניה ובירושלים התלוננו יותר בנושא. יחד עם זאת, התושבים בעיר מרוצים מהשקט היחסי, כשבערים אחרות הביעו התושבים את חוסר שביעות רצונם מרעש חיצוני שנכנס לדירתם.
אכזבתם של תושבי העיר הובילו ככל הנראה לכך שפתח תקוה מדורגת רק עשירית יחד עם בת ים באר שבע ואשדוד, בחישוב אחוז בני 20 ומעלה המתכוונים להמשיך לגור בעיר מגוריהם ב- 5 השנים הקרובות, מבין הערים המונות 100 אלף תושבים.
על אף הנתון האחרון, העיר פתח תקוה מדורגת רביעית בקליטת אוכלוסיה חדשה כש- 26 אחוזים מכלל התושבים נחשבים לחדשים עם ותק בעיר של עד 10 שנים, כשרק תל אביב, בית שמש ורמת גן קלטו יותר תושבים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שעולה מהסקר נתוני הלמ"ס מתייחסים לשנת 2018 לקדנציה הקודמת ולא לקדנציה של ראש העיר הנוכחי רמי גרינברג. עם כניסת ראש העיר גרינברג לתפקידו הוא פועל נמרצות לשיפור איכות חיי התושבים בעיר, חיזוק הקשר הישיר עם התושבים והקשבה לצרכיהם. ראש העיר פועל רבות לשיפור הניקיון, התשתיות, התחבורה, איכות הסביבה, הגינון וכן פיתוח שטחים ירוקים, בין היתר פארק ענק, על פני כ 6000 דונם באזור ירקונים. אנו מאמינים כי הנתונים בסקר הבא ישתנו".