אמש (שבת) נערך בפארק אוחיון בפתח תקוה פסטיבל הבירה, אליו הגיעו אלפי מבלים. אך ביום שאחרי מסתבר כי לא עבור כולם הייתה זו חוויה נעימה במיוחד.
תושבי האזור התלוננו על כך שהאירוע הסתיים הרבה לאחר השעה המותרת, ואחרים טענו כי חלק מהכניסות לפארק היו סגורות, מה שהוביל לדוחק בכניסות האחרות.
2 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
פסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
פסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
"אירועי פסטיבל הבירה מבורכים ורצויים בעיר פתח תקוה", אומרת תושבת האזור. "יחד עם זאת, כאשר הם נעשים מול שכונת מגורים עמוסת תושבים ובמועדים שאין לאחריהם יום חופש והציבור קם ליום עבודה שגרתי, יש להתחשב בציבור ולא לאשר אירועים אלו לאחר השעה המותרת בחוק שהיא חצות.
"האירוע נמשך עד השעה 1:00 בלילה כאשר המוזיקה הייתה מרעישה וחודרת את חלונות הבית ואף מגיעה לחדרים. מין הראוי היה לעשות את האירוע במקום אחר שאין סביבו שכונת מגורים אם רוצים להמשיך אותו לאחר השעה המותרת בחוק. הרעש היה בלתי נסבל ולא יכולנו לישון".
תושבת אחרת כתבה ברשת החברתית כי "ניסינו להירדם עם המזגן וחלונות סגורים ולא הצלחנו. היה פשוט סיוט. קמנו גמורים לעבודה".
תלונות נוספות היו מצד מבלים על כך שמספר שערים היו סגורים, מה שיצר דוחק בכניסות האחרות לאירוע.
2 צפייה בגלריה
גרינברג בפסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
גרינברג בפסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
גרינברג בפסטיבל הבירה. צילום: דוברות העירייה
לצד התלונות, היו אלפי תושבים מפתח תקוה ומחוצה לה שהגיעו כדי ליהנות משילוב של בירה ומוזיקה בערב קיצי. "היה מעולה", אומר תושב העיר. "זו פעם ראשונה שלי בפסטיבל והבנתי שבפעמיים הקודמות היה קצת צפוף, לכן טוב עשו שהעבירו אותו לפארק הגדול. עצם העובדה שהגיע קהל רב כל כך, מלמדת על ההצלחה של האירוע. היו מגוון רחב של דוכני אוכל ובירות קרות ומקום ישיבה למי שרצה. גם ההופעות שהיו נהדרות ומגיע בסך הכל שאפו גדול לכל העוסקים במלאכה ולראש העירייה על הערב הזה".
"הייתה אווירה טובה מאוד והיה כיף לראות כל כך הרבה אנשים, גם צעירים וגם מבוגרים", מוסיף תושב אחר שהגיע עם חבריו. "נהנינו מהמבחר הגדול של הבירות ומדוכני המזון שהיו כשרים גם. ההופעות של אתניקס ובניה ברבי היו מעולות ואין כמו לבלות עם בירה קרה ומוזיקה בעוד ערב של קיץ".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "פסטיבל הבירה שהתקיים אמש היה אחד המוצלחים והמצוינים שהיו. האירוע הסתיים באפס תקלות. עם פתיחת השערים היה עומס עקב המבקרים הרבים שבאו ליהנות באירוע, אבל הייתה זרימה טובה של קהל שעבר בידוק ביטחוני כנדרש, ולא היו תקלות או עיכובים כלל.
"לגבי השעה, ישנם מספר אירועים לאורך השנה, המוגדרים כ"לילה לבן", כלומר אירועים היכולים להימשך מעבר לשעה 23.00.
"חשוב לציין כי בכל הארץ ישנם אירועי "לילה לבן", כלומר אירועים המוגדרים כאירועים הנמשכים מעבר לשעה 23.00, למשל יום העצמאות, ל"ג בעומר ועוד, ועוד חמישה אירועים מקומיים שהרשות יכולה להגדיר כ'לילה לבן'. אירועים אלו מוגדרים במסגרת חוק עזר עירוני, עברו את אישור המועצה וקיבלו את אישור משרד הפנים".