המחאה נגד מדיניות העירייה באשר לפתיחת עסקים בשבת נמשכת: הפעם היו אלו מודעות שנתלו במספר מקומות בפתח תקוה על ידי גורמים אנונימיים ובהן נכתב: "שבת היא מקור הברכה. אוהבים את השבת".
לצד הכיתוב מתנוססות תמונותיהם של שלושה ראש ערים: ראש עיריית טבריה, רון קובי, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, וכמובן ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג.
1 צפייה בגלריה
המודעה שנתלתה בפתח תקוה. צילום: פרטי
המודעה שנתלתה בפתח תקוה. צילום: פרטי
המודעה שנתלתה בפתח תקוה. צילום: פרטי
כידוע, המכנה המשותף לכל השלושה היא הסערה שנוצרה סביב הבעת תמיכתם, או אי התנגדותם לעסקים ושירותים שונים לציבור בשבתות, כל אחד בעיר בה הוא עומד בראשה.
כרמל שאמה הכהן ורון קובי דוחפים להפעלת תחבורה ציבורית ועסקים בשבת, בעוד גרינברג מצידו לא מעודד חילול שבת, גם מתוקף היותו שומר שבת בעצמו, אך הוא אינו מתנגד לפתיחתם של מרכול קשת טעמים ובריכת עמישב בשבתות. פעולות שמובילות את הציבור החרדי ואף חלק מן הדתי לאומי לצאת בצעדי מחאה בערים אלו.
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקוה, הגיב: "כחלק מהמחויבות שיש לי כלפי תושבי העיר ולמצפוני האישי, אני פועל ללא לאות כדי שהסטטוס קוו יישמר בין כל הקבוצות והקהילות בעיר. אני, בניגוד לקודמי בתפקיד, דואג לתת לכל אוכלוסייה וקהילה בעיר את כל המשאבים שהיא צריכה באופן הוגן ומתוך שיקולים עניינים ומקצועיים בלבד.
"לצערי, ישנם גורמים פוליטיים - עוינים, שעדיין מתקשים לקבל את תוצאות הבחירות האחרונות לעירייה ופועלים במלוא המרץ כדי להכפיש את שמי ואת פועלי, גם אם זה יגרום לשנאה ושיסוי בין מגוון האוכלוסיות המרכיבות את העיר. צר לי שאלו פני הדברים ואני מבטיח שאפעל בכל הכלים העומדים לרשותי כדי שתושבי פ"ת לא יהיו בני הערובה של אותם הפעילים.
השלט הזה, כמו חומרי הסתה אחרים שמתפרסמים, מסוכנים ועלולים להביא לפגיעה פיזית בתושבים ובי כראש העיר. למרות זאת, אמשיך לפעול למען אחדות העיר וכבוד התושבים הגרים בה ולא אתן שילבו את היצרים ויסכסכו בין התושבים. אשמור על החופש של כל תושב ותושבת, ולא אאפשר כפייה חילונית או דתית".