2 צפייה בגלריה
כרמל מעודה. צילום: מתוך אתר ynet
כרמל מעודה. צילום: מתוך אתר ynet
כרמל מעודה. צילום: מתוך אתר ynet
ההלם והזעזוע בראש העין נמשך: היום (ראשון) אמור להיות מוגש כתב אישום נגד הגננת המתעעלת כרמל מעודה מראש העין. זאת לאחר שאתמול הוצת, על פי החשד, הפעוטון ברחוב סנהדרין על ידי חשוד בן 18. בני משפחת מעודה לא שהו בבית בעת השריפה וכך למעשה ניצלו.
באתר ynet וידיעות אחרונות פורסם הבוקר כי בחקירתה הראשונה, ולפני שידעה שהמשטרה מחזיקה בידיה סרטונים המתעדים את ההתעללות, הכחישה הגננת כרמל מעודה מפעוטון "בייבי לאב" כי פגעה בילדים.
"ככה אני מקנה ביטחון לילדים", הסבירה לחוקרי המשטרה. אולם כשהחוקרים עימתו אותה עם סרטוני האבטחה היא שינתה גרסה. "פה היה לי יום שחור", אמרה. וכשהציגו בפניה סרטון אחר שבו היא נראית פוגעת באחד הילדים אמרה: "ביום הזה הייתי שטן".
אתמול בבוקר, כזכור, ביתה של מעודה, שבו פעל הפעוטון, נשרף כליל ככל הנראה כתוצאה מהצתה. המשטרה עצרה צעיר בן 18 מהשומרון בחשד למעורבות במעשה, והוא יובא לדיון בהארכת מעצרו. עו"ד רועי לנג מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את החשוד, אמר כי הצעיר מכחיש את המיוחס לו.
בני משפחתה של מעודה אמרו אתמול כי הם מאשימים בשריפה את הההסתה ברשת ואת התקשורת שתרמה לה.
2 צפייה בגלריה
שריפה בבית הגננת החשודה בראש העין | צילום: דוברות כב"ה מרכז
שריפה בבית הגננת החשודה בראש העין | צילום: דוברות כב"ה מרכז
שריפה בבית הגננת החשודה בראש העין | צילום: דוברות כב"ה מרכז
עו"ד גיא עין צבי, המייצג את מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בתגובה כי "אנו מבינים את הכעס והכאב של ההורים, אבל נחצה קו אדום. אנשים לקחו לידיהם את החוק. את המשפט כנגד כרמל יש לנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר. על משטרת ישראל לפעול באופן מיידי לעצור את האיומים והפגיעה במשפחה".
אמש הפגינו כ-50 בני אדם מחוץ לבית הסוהר נווה תרצה שבו כלואה מעודה לקראת הגשת כתב האישום נגדה. "בואו לא נשכח מי הקורבנות פה", אמר ארז, אב לאחד מילדי הפעוטון. "הופכים אותם מהר מאוד לקורבנות, הם לא הקורבנות. אנחנו מתעסקים בבלגן של הילדים שלנו. השריפה פחות מעניינת, היא לא על סדר היום בכלל", הוסיף.
ארז התייחס גם לתחושות לקראת הגשת כתב האישום נגד מעודה היום: "אנחנו מקווים שבית המשפט ימצה את הדין ושישאיר אותה מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים. זו התקווה של ההורים". לדבריו, כתב האישום נגד מעודה יתייחס למקרי התעללות ב-11 ילדים. "אנחנו נעשה את מה שאנחנו יכולים כדי שימצו איתה את הדין כמה שיותר חזק וכמה שיותר שנים, כי זה מה שצריך לקרות במדינה", אמר.
כאמור, ההורים מתכוונים להמשיך בהפגנות מול הבית של הגננת וברחבי הארץ ייערכו הפגנות למען פיקוח על פעוטונים המיועדים לגילאי 0 עד 3.
הדיון של החשוד בהצתת בית משפחת מעודה צפוי להתקיים היום (ראשון) בשעה 13:00 בבית משפט השלום בפ"ת.