2 צפייה בגלריה
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
מעצר. צילום ארכיון: יואב דודקביץ'
פרשת המורה החשוד בביצוע עבירות מין בבית ספר בפתח תקוה ממשיכה לעורר גלים ברחבי העיר. בבית הספר קיבלו את הידיעה על מעצר החשוד כרעם ביום בהיר ומנסים לעכל את הבשורה הקשה.
המורה לא נמנה על סגל בית הספר הקבוע ולימד בו רובוטיקה במסגרת תכנית לימודים נוספת (תל"ן).
קראו גם >> הוארך מעצרו של המורה החשוד בעבירות מין בבית ספר בפתח תקוה
הוא התקבל לעבודה בבית הספר לאחר שעמד במכלול הקריטריונים הנדרשים ועבד בו מתחילת שנת הלימודים כשהוא לימד במספר כיתות. אף אחד לא העלה על דעתו שימים ספורים לקראת תום השנה, תנחת עליהם הידיעה הנוראית, לפיה הוא נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידותיו אותן לימד.
2 צפייה בגלריה
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
לדברי המשטרה, הוארך מעצרו של החשוד בבימ"ש השלום בראשון לציון בחמישה ימים ועד ליום רביעי, ה-3 ביולי. בימ"ש הורה על צו איסור פרסום האוסר את פרסום שמו ותמונתו של החשוד עד לאותו תאריך.
"הסיפור גרם לנו לזעזוע גדול מאוד", מספרת בכאב חברת הנהגת ההורים של בית הספר. "אנחנו מרוצים לנוכח מעצרו ומקווים שימצו איתו את הדין. כרגע התחושות בקרב כל הנוגעים בדבר קשות מאוד, ואנחנו בהלם מוחלט. בית הספר זה הבית שלנו. יש לנו אהבה רבה לצוות המקצועי וכולם פגועים כרגע. גם הורה שהילדה שלו לא נפגעה, זה פוגע בכולם".
ידוע לכם על תלמידות שמתקשות לתפקד מאז האירוע?
"אני לא יודעת על מקרה ספציפי. היועצת והפסיכולוגית של בית הספר היו ביום שישי בכיתות, כמו גם ביום האחרון ללימודים. כל הנושא עדיין בראשיתו וההיקף עדיין לא ברור. הילדות עטופות על ידי ההורים ששומרים עליהן, ואנחנו עוטפים את ההורים ומנסים לעזור בכל מה שצריך. בנוסף, אנחנו מסייעים לצוות בית הספר שגם הוא מאוד פגוע, זהו אירוע טראומטי לכולם".
עכשיו ששנת הלימודים הגיעה לסיומה, איך ימשיך הטיפול בנושא מצד בית הספר?
"זה שיצאנו לחופשה לא אומר שהסיפור מאחורינו. בית הספר ימשיך ללוות את התלמידים, ומי שיצטרך עזרה אנחנו נהיה שם בשבילו".
אנה נבות, יו״ר ועד ההורים העירוני מסרה בעקבות האירוע: "ועד ההורים העירוני מזועזע מהמקרה המחריד והחמור שקרה בבית הספר. אנו מחזקים את ההורים והצוות החינוכי על העירנות. הוועד ממשיך לעודד את ההורים לדבר בפתיחות עם הילדים ולהדגיש את חשיבות השיחות בבית כדי לאפשר שיח פתוח שהוכיח את עצמו במקרה המצער שחווינו. קהילת ההורים בפתח תקווה עוטפת בתמיכה את הורי הכיתה ואנחנו גאים בערבות ההדדית ובטיפול המהיר של כל הגורמים".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "היום (30.6) בשעות הבוקר ביקר מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ בבית הספר המדובר יחד עם נציגי מינהל החינוך וצוות פסיכולוגיות המומחה לנושא פגיעות מיניות. הצוות המקצועי שוחח עם תלמידי הכיתות, שוחח עם המורים וכן קיים מפגש פתוח להורים (בנוסף למפגש שהתקיים בשישי). מינהל החינוך ועיריית פתח תקוה יתנו לצוות בית הספר, ההורים וכמובן התלמידות את מלוא העזרה והתמיכה המקצועית ככל הנדרש, כמובן גם לאורך החופש הגדול.
"ראש העיר רמי גרינברג אשר נמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים המקצועיים מתעדכן כל העת בפרטים הינחה את צוות מינהל החינוך וצוות השירות הפסיכולוגי לספק למורים, התלמידים וההורים ליווי מקצועי ככל שיידרש. לציין כי המורה המדובר הינו מדריך של חברה חיצונית (תל"ן) ואינו מועסק ע"י העירייה. המשטרה עדיין חוקרת את הנושא".