(צילום וידאו: מני פלישמן)
ילדי גן רימון בשכונת כפר אברהם בפתח תקוה סובלים בימים האחרונים ממכה של חולדות. ביום חמישי שעבר תפסה הגננת מספר חולדות שהצליחו להיכנס למבנה. "הגננת פנתה לעירייה לטיפול, אבל עד כה לא זכתה לסיוע", טוען אחד ההורים בגן.
מה קרה?
"ביום חמישי בבוקר כאשר הבאנו את הילדים לגן, התבקשנו להעביר אותם לגן הסמוך, מאחר וצוות הגן טען כי בשטחו נתפסו מספר חולדות. נאמר לנו כי הנוהל הוא שעד שלא מגיע מדביר לקחת את החולדות, הילדים לא יכולים להיכנס למבנה ולכן הם הופנו לגן תאנה השכן. לצערי לא מדובר במקרה הראשון וגם לא האחרון".
לדברי האב, אחרי המקרה ביום חמישי, גם אתמול בבוקר (ראשון) כאשר הגיעו הילדים בשעות הבוקר לגן, הפנה אותם הצוות להיכנס לגן השכן, מאחר ושוב נתפסו בשטח הגן חולדות. "מדובר בתופעה שנמשכת ולכן לא ברור לנו מדוע העירייה לא מטפלת במפגע, מדובר במחדל", הוא טוען ומוסיף כי "כל עוד המצב הוא כזה, שני הגנים המכילים כחמישים ילדים בני 3-4 לומדים יחד תחת קורת גג אחת בצפיפות ובדוחק".
1 צפייה בגלריה
חולדה שנלכדה בגן רימון פתח תקוה. צילומים: באדיבות ההורים
חולדה שנלכדה בגן רימון פתח תקוה. צילומים: באדיבות ההורים
חולדה שנלכדה בגן רימון פתח תקוה. צילומים: באדיבות ההורים
יש לציין כי בשבוע האחרון העירייה ביצעה עבודות תשתית בסמוך לגן, שבמסגרתן הוסרו מרצפות ישנות לצורך הקמה של שביל חדש. ייתכן כי יש קשר בין הדברים. חולדות עלולות להעביר מחלות שונות ולכן חשוב לטפל במפגע.
פניתם לעירייה?
"כן. נאמר לנו שהחולדות פונו ואם יש צורך בהדברה רק הגננת יכולה לפתוח קריאה. לא ברור לי למה צריך לפתוח קריאה נוספת, זה לא ברור שאם מדובר במקרה חוזר והגננת פונה למוקד חדשות לבקרים, כנראה שיש צורך בהתערבות ובהדברה מסודרת?"
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ביום שישי בבוקר התקבלה הודעה על חולדה בגן רימון, בתוך עשרים דקות הגיע קבלן למקום ופינה את החולדה. הבוקר שוב התקבלה הודעה ושוב הנושא טופל במיידי. עפ"י הנחיית משרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, אין לפזר רעלים במוס"ח ולכן הפתרון היחיד הוא לכידת החולדות וכך אכן אנו פועלים".