2 צפייה בגלריה
החניה סמוך ל"צרכניה" בהדר גנים. צילום: מתן דויטש
החניה סמוך ל"צרכניה" בהדר גנים. צילום: מתן דויטש
החניה סמוך ל"צרכניה" בהדר גנים. צילום: מתן דויטש
עשרות לקוחות של ה"צרכניה" בשכונת הדר גנים, שהגיעו למקום בשבוע שעבר, גילו לתדהמתם דו"חות חניה שהוצמדו לשמשת רכבם וקנס מצורף בסכום של 500 שקלים בטענה כי חנו על המדרכה. זאת לאחר שבמשך שנים תושבים רבים חנו בשטח המדובר בידיעה שהחניה מותרת.
בכניסה ל"צרכניה", מינימרקט הממוקם ברחוב עזרא ונחמיה, ישנו שטח אספלט רחב המתחבר לכביש ללא אבני שפת מדרכה, שם היו רגילים התושבים לחנות במשך שנים. כל זאת עד שבשבוע שעבר, כאמור, בעירייה החליטו לשים לכך סוף. "הגעתי למקום ביום חמישי בשעה 15:30 וחצי לערך, והחניתי את הרכב מול המקום, בסמוך לרכבים נוספים", מספר איתמר, תושב האזור. "הייתי בקופה ושמעתי מישהו צועק: 'חבר'ה מחלקים פה דו"חות'".
איך הגבת?
"יצאתי בריצה החוצה, וראיתי את הפקחית מחלקת דו"חות לי ולעוד 6-7 רכבים שהיו לידי. שאלתי אותה למה וממתי נותנים כאן דו"חות. אני לא יודע מה קורה, אבל זו לא סיבה לבוא ביום בהיר אחד ולתת דו"חות ללא התרעה מוקדמת".
אתה מתכוון לשלם את הקנס?
"ממש לא. אם צריך, אלך לבית משפט. לא הגיוני לתת עשרות דו"חות בימים ספורים, כשאנשים כלל לא מודעים לכך שהחניה אסורה. כל אחד יודע שאסור לחנות על המדרכה, אבל המקרה כאן הוא לא רגיל בגלל מבנה השטח".
לאחר פניות רבות של התושבים לצדוק בן משה, ראש מנהל שפ"ע, עדכן האחרון כי "לא יהיו דו"חות בשלב זה עד שאבדוק את המקום. תחנו כמו שצריך ותשאירו מקום מעבר להולכי רגל". כשנשאל מה לגבי הדו"חות שניתנו, ביקש מהתושבים לרכז לו רשימה שמית של מקבלי הקנסות והבטיח לבחון את הנושא.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בצרכניה שעובדת בניגוד לנהלים ומסכנת את התושבים בפרמטרים רבים. עד היום בגלל 'קומבינות' פוליטיות נמנעו מלטפל בתופעות שמסכנות את הציבור, וכיום כדי לדאוג לשלום הציבור הדברים מתבצעים עפ"י הנהלים".
פנינו ל"צרכניה" לצורך קבלת תגובה על טענות העירייה, אולם היא טרם התקבלה. כאשר תגיע התגובה נפרסם אותה.