3 צפייה בגלריה
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
תושבים בפתח תקוה פרסמו עצומה הקוראת להנציח בפתח תקוה את שמו של ראש העירייה המיתולוגי דב תבורי ז"ל, שכיהן בתפקיד בין השנים 1978 ל-1989. תבורי זכור כמי שהתעקש לפתוח את בית הקולנוע "היכל" בערבי שבת על אף התנגדות עזה מצד החרדים בעיר בשנות השמונים.
הקריאה להנציח את שמו של תבורי באה על רקע הודעתו של רמי גרינברג כי הוא החליט לקרוא לכיכר המזרקה ברחוב חיים עוזר על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. על החלטה זו היתה לא מעט ביקורת, כי יש להנציח את שמם של אישי ציבור ומפורסמים מקומיים שתרמו לעיר יותר מנשיא ארה"ב.
"לפני שמנציחים את נשיא ארה"ב, שייבדל לחיים ארוכים, אני חושב שראוי וכדאי להנציח ראש עירייה שכיהן 12 שנים בתפקיד", אומר בכעס תמיר גל, בנה של חנה גל, אשתו השנייה של ראש העירייה לשעבר דב תבורי ז"ל. גלאף הגדיל לעשות ופתח עצומה בה הוא קורא להנצחת שמו של תבורי, שפעל רבות למען העיר, כשבין היתר קידם את נושא התרבות בעיר כשדחף להקמת היכל תרבות עירוני והורה לפתוח את קולנוע "היכל" בשבתות. בנוסף פעל להרחבת שכונות קיימות ושיקום השכונות עמישב, יוספטל ועמידר. כמו כן בקדנציה שלו החלה בניית היכל הספורט העירוני וביה"ח לילדים "שניידר".
"המטרה שלי היא אחת, שינציחו את שמו. לא רוצה שום דבר אחר", אומר גל. "חשוב לי לראות את אמא שלי מאושרת ואני חושב שיש הגיון פשוט בכך שאם מנציחים מישהו אז יש להנציח את כולם. אין לי בעיה שיקראו את כל הכיכרות בעיר על שם טראמפ, אבל עצם ההתנהלות בעייתית. לא יתכן שמחליטים כלאחר יד להנציח את נשיא ארצות הברית בעיר, שאני לא מבין מה הוא תרם לה, לפני ראש עירייה שכיהן בתפקיד שנים רבות. יש להפעיל שיקול דעת".
3 צפייה בגלריה
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
ביקשתם להנציח את שמו בעבר?
"כשנפטר, לפני יותר מ-3 שנים, הועברה בקשה לראש העירייה הקודם וגם שוחחתי עם רמי גרינברג בנושא לפני הבחירות ולאחריהן. אמא שלי אף הגישה בקשה רשמית לוועדת ההנצחה אבל זה נגרר ונגרר, וזה די מוזר שאיציק אוחיון, שאני מעריך אותו מאוד אגב, שכיהן פחות זמן מדב בתפקיד, והוא עדיין חי, מונצח יחד עם טראמפ, לפני שמנציחים את דב".
פנית לראש העירייה המכהן בנושא?
"עשרות פעמים, ואני לא מגזים. כפי שציינתי נשלחה גם בקשה רשמית על ידי אמי אבל כנראה שיש דרך עוקפת ועדה".
אילו תשובות קיבלתם?
"אומרים שזה בטיפול, אבל בעירייה מורחים את הנושא, אין תשובות. התשובה היחידה, זה לעשות משהו ולהנציח אותו בדרך כזו או אחרת. לקרוא רחוב על שמו לא אפשרי, כי יש רחוב על שם אביו (רחוב תבורי), אבל למצוא מקום כלשהו שבו יונצח שמו זה המינימום".
מלשכת דוברות העירייה נמסר בתגובה: " אין צורך בפתיחת עצומות. כל מי שמוצא לנכון יכול להגיש בקשה לועדה שמות, וזו, תבחן את הבקשה. עוד בישיבת ועדת שמות הראשונה החליט ראש העיר רמי גרינברג כי יש להנציח את דב תבורי, טרם הוחלט המיקום".
3 צפייה בגלריה
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר
דב תבורי ז"ל. צילום: גיל לרנר