מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
באחד מהמהלכים יוצאי הדופן שנתקלנו בהם על ידי פוליטיקאים מהוד השרון בפרט ובישראל בכלל, התקבלו היום מספר עדויות על כך שראש העיר, אמיר כוכבי, להחזיר את כספי התרומות לתומכיו במהלך הבחירות האחרונות לראשות העירייה. ד', אחד מהתורמים ותושב הוד השרון, אמר למיינט הוד השרון: "קיבלתי בשעת בוקר מוקדמת אס-אם-אס מחברת האשראי שלי, על כך שאני מקבל זיכוי של כמה מאות שקלים מאמיר כוכבי. בהתחלה לא הבנתי בכלל על מה מדובר. לקח לי כמה דקות בכלל להיזכר שתרמתי לו, ולהבין מה קרה פה. זה פשוט בלתי נתפס". במקרה אחר שעורר דיון ב-"פורום אביב – למען התושבים", כתב עומר אלטרסקו תושב הוד השרון: "ככה פתאום הודעה מחברת האשראי שאחד אמיר כוכבי העביר לי כסף לחשבון. אחד יגיד שזה שוחד שלאחר הבחירות ואחד יגיד שראש העיר עומד במילה שלו ומחזיר את התרומות שקיבל במהלך הקמפיין. אני מבסוט בכל מצב".
3 צפייה בגלריה
כוכבי והאס-אם-אס איתו התעורר אחד מתומכיו | צילומים: פרטי, שחר תמיר
כוכבי והאס-אם-אס איתו התעורר אחד מתומכיו | צילומים: פרטי, שחר תמיר
כוכבי והאס-אם-אס איתו התעורר אחד מתומכיו | צילומים: פרטי, שחר תמיר
ראש עיריית הוד השרון כוכבי אישר את הדברים, מסר כי יחזיר את כל התרומות שגייס בסך 97,940 שקל, והוסיף: "במהלך מערכת הבחירות הדגשנו לא פעם את חשיבות העצמאות והאחריות שלנו כנבחרי ציבור. יצרנו תקציב ריאלי ואחראי על בסיס צפי הצלחה שמרני כדי להבטיח שמדיניות עתידית לא תושפע מצרכים תקציביים פוליטיים של מערכת בחירות". עוד הוסיף כוכבי כי: "הצלחתנו בבחירות ביחד עם התקציב המחושב, מאפשרת לי כמועמד להחזיר את כלל הכספים שהתקבלו מגורמי חוץ: מפלגות ותורמים כאחד, ובכך לעמוד בהבטחת הבחירות לשמירה על האינטרס הציבורי של כלל תושבות ותושבי העיר וגם להראות איך ניתן לעבור מערכת בחירות שפויה תקציבית".
גניבות כלי רכב, פריצות לחנויות - הפשיעה מכה בבאר שבע. בסוף השבוע האחרון הוזעקה המשטרה לעסק ברחוב חיים יחיל בבאר שבע, לא רחוק מתחנת רכבת מרכז. שוטרים שהיו בפעילות סמויה בקרבת מקום הבחינו בשני חשודים בורחים מהעסק. אחרי מרדף רגלי, בו השליכו החשודים כסף ורכוש אותו על פי החשד גנבו מהעסק, הם נעצרו כשהם עדיין עוטים עליהם מסכות וכפפות. השניים, תושבי הפזורה הבדואית בני 20 ו-27, הובאו בפני בית המשפט אשר האריך מעצרם והתביעה המשטרתית צפויה להגיש נגדם כתב אישום, תוך בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים. באותו סוף שבוע, מדווחים במיינט באר שבע, נעצר תושב באר שבע בחשד לפריצה לרכב בדרך מצדה, לאחר שנתפס בזמן הפריצה. בחיפוש במעיל אותו אחז בידו נתפס תלוש משכורת שאינו שלו ומבדיקת הפרטים עלה כי המעיל נגנב על פי החשד מנהג מונית שהסיע אותו לפני כן, ובנוסף נמצא סכום כסף שככל הנראה נגנב מהרכב אליו פרץ. במשטרה חושדים כי ככל הנראה החשוד קשור ל-11 מקרים נוספים של התפרצות וגניבה מכלי רכב במקום. בחיפוש שנערך בביתו, בפזורת תל שבע, אותר ונתפס חלק מן הרכוש אשר בהמשך זוהה על ידי הקורבנות והוחזר להם.
במיינט בת ים מדווחים כי בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה עצרה שלושה נערים שככל הנראה פעלו יחד כחוליה, וביצעו מעשי שוד. השלושה חשודים בכך ששדדו את קורבנותיהם באלימות תוך הטלת מורא ופחד, כאשר בכל המקרים השתמשו באקדחי דמה, ופניהם הוסתרו במסיכות במסיכות סלבדור דאלי ברוח הסדרה 'בית הנייר'. תחילת החקירה בשבוע שעבר עם קבלת תלונה בגין שוד שבוצע על ידי מספר חשודים רעולי פנים בבת ים. החשודים שדדו באלימות מהקורבן תיק שהכיל כרטיסי אשראי וכסף מזומן. ימים ספורים לאחר מכן אירעו מקרים נוספים ביפו ובבת ים כאשר הקורבנות למעשי השוד היו קטינים. בזכות פעילות מאומצת וזריזה של המשטרה, בוצעה חקירה סמויה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ואחרים, במהלכה איתרה המשטרה ועצרה שלושה קטינים (15-16, תושבי המרכז) החשודים במעורבות במעשי השוד.
3 צפייה בגלריה
מסיכת בית הנייר | צילום: א.ר.ג
מסיכת בית הנייר | צילום: א.ר.ג
מסיכת בית הנייר | צילום: א.ר.ג
מבחן הנאמנות. במיינט קריות מספרים על תושב הקריות דורש להתגרש מאשתו לאחר שנענתה לבקשתו לחתום על הסכם לחילופי זוגות. בא כוחו של הבעל, עו"ד גיא אופיר: "הבעל, שהרגיש בשנים האחרונות לא רצוי על ידי רעייתו, משום שזו דחתה לעיתים קרובות וכל פעם מסיבה אחרת את בקשתו לקיום יחסי אישות, החליט לבדוק את נאמנותה כלפיו, והציע לה לחתום על הסכם לחילופי זוגות. משזו השיבה בחיוב, הוא הגיע למסקנה שהיא זנתה תחתיו". לטענת הבעל, האשה נכשלה במבחן הנאמנות. "האשה נכשלה הלכה למעשה במבחן הנאמנות שערך לה הבעל", ציין עו"ד אופיר והוסיף: "משהציע הבעל לאשה לחתום על הסכם לחילופי זוגות, האשה גילתה התלהבות, ומיד הסכימה וחתמה על המסמך, שנוסח בהמלצת הבעל עוד באותו יום". "זאת ועוד", טען עו"ד אופיר, "בעוד שהבעל טרם יצר קשר ברשתות החברתיות עם קבוצות העוסקות בחילופי זוגות, האשה מיהרה לעשות זאת ואף תיאמה מפגש ראשון שכזה. לנוכח התלהבותה מהרעיון והחתימה על ההסכם לחילופי זוגות, הבעל מאס באשה והחליט להתגרש ממנה, והוא מסרב לקבל את ההסבר של רעייתו שהיא עשתה זאת רק לבקשתו, ואם לא היה מבקש זאת ממנה, היא בכלל לא הייתה חושבת על כך".
אי אפשר לסגור את השבוע בלי לתזכר את הלצות 1 באפריל. במיינט רחובות מספרים כי באותו היום יצאה הודעה מטעם ארגון 'איחוד הצלה' הקוראת לציבור לסייע באיתור מתחזה שגנב אופנוע. "שתפו ועזרו לנו לזהות את האיש! הבוקר, במהלך החייאה ברחובות, המטופל שב להכרה במהירות. הוא קם על רגליו, זינק על האופנוע של החובש שטיפל בו וברח מהמקום. מכירים את האיש? אנא שתפו ועזרו לנו לזהותו", היתה לשון ההודעה אליה צורף סרטון משכנע והרשתות החברתיות געשו.
בשעות אחר הצהריים התברר שמדובר במתיחה מוצלחת של 'איחוד הצלה'. בסרטון השתתפו החובשים ישראל פרץ סגן ראש סניף רחובות ואדל גזיאל 'שטיפלו' בחולה. שלומי בן עמי, ראש סניף ראשון לציון ב'איחוד הצלה' שגילם את המטופל. מי שצילם את המקרה היה המתנדב עמנואל נפתלי, חובש ובעל חברה להתקנת מצלמות אבטחה. היוזם והמוביל היה מוטי אלמליח מנהל אגף דוברות, הסברה ומדיה באיחוד הצלה. וכך זה נראה מאחורי הקלעים של יום הצילומים ברחובות:
3 צפייה בגלריה
יום צילומי המתיחה | צילום: דוברות איחוד הצלה
יום צילומי המתיחה | צילום: דוברות איחוד הצלה
יום צילומי המתיחה | צילום: דוברות איחוד הצלה