2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
מזה חמישה חודשים שההורים בגן גולן בשכונת שיפר בפתח תקוה מתריעים על כך שארגז החול שבגן מזוהם. קריאות במוקד העירוני נפתחות ונסגרות חדשות לבקרים ובינתיים מתנהל פינג-פונג בין הגננת לעירייה כשכל צד מטיל את האחריות על משנהו. "הבת שלי חלתה בדיזינטריה והבן שלי כל הזמן חוזר עם וירוסים ותולעים", מסביר אב לתאומים בגן.
האב מסביר כי בגן לומדים כ-30 ילדים בני 4-5 ומתוכם חלו עוד מספר ילדים, פרט לשני ילדיו. "רק בשבוע שעבר מעבר לבת שלי חלו עוד שתי ילדות עם הקאות ושלשולים ועוד ילד שהקיא דם. ואני יודע על עוד מספר ילדים בגן שחטפו וירוסים וזיהומים שונים ומשונים". לדבריו, בגן הותקן דשא סינטטי על רוב שטח החצר ונותר רק ארגז חול בנוי, כנהוג ברוב הגנים בעיר, אך החול שבו מזוהם ומלא צואה ושתן של בעלי חיים ושלל מזיקים. "בתחילת השנה אמרו לנו שיסננו את החול ובהמשך יחליפו אותו, אך עד כה דבר לא קרה. הארגז לא סונן שלא לומר הוחלף מאז תחילת השנה".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
פניתם לעירייה? "פנינו למוקד ואמרו לנו שהגננת צריכה לפתוח קריאה, גם הגננת פתחה - מספר קריאות וכולן נסגרו. בתחילת השנה אמרו שיחליפו את החול תוך כמה ימים, זה כמובן לא קרה. לא ברור למה מחכים, משחקים בבריאות של הילדים שלנו".
תגובת לשכת דובר העירייה: "בגן גולן הותקן דשא סינטטי ונותר רק ארגז חול. את החול אנו מסננים ומחליפים על פי התקן ועל הגננת וצוות הגן מוטלת האחריות לכסות את ארגז החול מידי יום ולנקות את החצר. החול סונן והחלפתו תבוצע לפי תוכנית העבודה. בנוסף, במידה ויש חשד לדיזנטריה על הגננת לדווח על כך באופן מיידי למשרד הבריאות, ובכל מקרה לא ניתן לחלות בדיזנטריה מחול מלוכלך".