צילום וידאו (טושטש): באדיבות לירן סופר
לירן סופר (30) מאם המושבות, בעל עסק לשטיפת מכוניות בעיר, נשוי ואב לשניים, יצא ביום שלישי האחרון לסידורים ברחוב חיים עוזר במרכז העיר, ולטענתו נעצר באופן כוחני על ידי שוטרים. "הותקפתי והושפלתי כאילו הייתי אחרון העבריינים", הוא אומר.
מה קרה?
"יש לי עסק בעיר ויום שלישי הוא היום שאני עורך סידורים בשביל העסק. כמו כל שבוע, גם הפעם יצאתי לסידורים. בערך בשעה 12:30 הגעתי לרחוב חיים עוזר, וליד מסעדת הסיני ספיד עליתי עם האופנוע שלי על המדרכה. שוטר ושוטרת שסיירו רגלית במקום עצרו אותי על כך והשוטר ביקש שאראה לו רישיונות. הסברתי לשוטר שאני צריך לדומם מנוע ולהוציא את הרישיונות מתחת למושב.
"אבל הוא לא חיכה שאעשה זאת ומייד התנפל עליי, העיף אותי מהאופנוע וזרק אותי על הרצפה. ניסיתי להסביר שאני לא מחפש צרות, שאני בסך הכל רוצה להציג רישיונות כפי שביקש, אך הוא לא הקשיב. הוא עיקם לי את היד בחוזקה ואזק אותי באלימות".
3 צפייה בגלריה
לירן סופר. צילום: באדיבות סופר
לירן סופר. צילום: באדיבות סופר
לירן סופר. צילום: באדיבות סופר
בסרטון שהופץ ברשת החברתית נשמע סופר מתחנן לשוטרים שיניחו לו: "כואב לי, בבקשה, היד שלי תישבר".
לדבריו, גם האנשים שהתגודדו מסביב לאירוע וביקשו מהשוטר לחדול ממעשיו לא הועילו ולירן הובל לתחנת המשטרה כשהוא אזוק. בתחנה נקנס לירן ב-250 שקלים ושוחרר, אך כאשר יצא מתחנת המשטרה החל להרגיש ברע ופנה למוקד הרפואי הסמוך לטיפול, שם התברר כי הוא סובל מחבלות בגופו ומשבר בידו.
"התייחסו אליי כאילו שאני עבריין, הושפלתי בלי שום סיבה", טוען סופר. "מאז המקרה איני יכול לחזור לעבודה ואני סובל מקשיים פיזיים ומסיוטים בלילות".
(צילום ממצלמת אבטחה: באדיבות לירן סופר)
אתה מתכוון להתלונן?
"פתחתי תלונה במח"ש ואני מתכוון לתבוע על הייסורים שהעבירו אותי. אני אדם נורמטיבי, בעל עסק בעיר, בעל היסטוריה מכובדת ונהג לשעבר של שרה בממשלת ישראל. אני לא עבריין, אם כי היחס שקיבלתי לא מתאים גם לעבריינים".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך סיור רגלי, הבחינו שוטרים ברוכב קטנוע כשהוא נוסע על המדרכה באופן המסכן את הולכי הרגל ובניגוד לחוק. הנהג התבקש להציג רישיון כחוק, אולם סרב והחל לסובב את כידון הקטנוע בניסיון לעזוב את המקום. בכדי למנוע את בריחתו ואפשרות לדריסת השוטרים ו/או הולכי הרגל, כיבה השוטר את מנוע הקטנוע, והודיע לנהג על מעצרו, כשמנגד הנהג מנסה להתנגד. בהמשך נרשם לו דו"ח תנועה בגין נסיעתו הפרועה על המדרכה והוא שוחרר לדרכו. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק נגד עברייני תנועה המסכנים את שלומם של יתר משתמשי הדרך".
3 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות לירן סופר
צילום: באדיבות לירן סופר
צילום: באדיבות לירן סופר
3 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הסרטון, באדיבות לירן סופר
צילום: מתוך הסרטון, באדיבות לירן סופר
צילום: מתוך הסרטון, באדיבות לירן סופר