2 צפייה בגלריה
האגם האקולוגי החדש פתח תקוה
האגם האקולוגי החדש פתח תקוה
האגם האקולוגי החדש פתח תקוה
אתמול (חמישי) הודיע ראש העירייה איציק ברוורמן כי לאחר התייעצות עם הרב הראשי מיכה הלוי הוחלט כי האגם האקולוגי ימשיך להיות פתוח בשבתות. אלא שלאחר מכן עלתה השאלה האם יתקיימו בו בעתיד גם פעילויות עסקיות בשבת: הפעלת סירות ובית קפה או מסעדה.
ובכן, מבדיקה שערכנו מתברר כי בסיעות הדתיות בפתח תקוה מתנגדים לשינוי הסטטוס קוו ולמעשה דורשים כי לא יהיו עסקים שפועלים באגם שבתות.
איציק דיעי מ״מ ראש העיר ויו״ר הבית בפ״ת: ״הפארק והאגם יהיו פתוחים כמו כל הגינות בעיר בשבת לרווחת התושבים. לגבי עסקים שיפעלו במקום, דינם יהיה ככל העסקים הפועלים בעיר במתקנים עירוניים שסגורים בשבתות.
אנחנו נמשיך לשמור על הסטטוס קוו בעיר של כיבוד המרחב הציבורי בשבתות, ועל החיים בשיתוף וכבוד הדדי. פתח תקוה היא סמל ודוגמא לכל הערים בארץ של חיים בשיתוף וכבוד בין כל המגזרים. סיעת הבית היהודי דואגת ותמשיך לדאוג לכלל התושבים בעיר מכל המגזרים״.
2 צפייה בגלריה
אוריאל בוסו. צילום: גיל לרנר
אוריאל בוסו. צילום: גיל לרנר
אוריאל בוסו. צילום: גיל לרנר
אוריאל בוסו, מ"מ ראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס העביר את התגובה הבאה: ״הרי ברור לכולם שהעיסוק בנושא הזה בתקופה הזו היא צביעות אחת גדולה. רבים מתושבי העיר דתיים ושאינם דתיים מבקרים באגם שפתוח לקהל הרחב גם בימי השבתות ונהנים מהאווירה במקום.
"אף אחד לא חושב להפר את הסטטוס קוו במקום ולפתוח מסעדות ועוד פעילויות ולהדיר משם את 40% מתושבי העיר שהינם דתיים ושומרי מסורת. זו הסיבה שצריך ש"ס חזקה במועצה העיר שתסייע לכל ראש עיר שיבחר לשמור על השבת ועל הסטטוס קוו בעיר ולשמור על המרקם הנפלא בין דתיים ושאינם דתיים. לא יצליחו לגרור את העיר למלחמת דת , הציבור מוקיע את זה״.