1 צפייה בגלריה
ישי חלילי. השדכן של פתח תקוה
ישי חלילי. השדכן של פתח תקוה
ישי חלילי. השדכן של פתח תקוה
תכירו את ישי חלילי (46) מפתח תקוה. הוא מתגורר בשכונת כפר אברהם עם אשתו לימור ושלושת ילדיהם. בעשר השנים האחרונות עוסק בשידוכים והוא הספיק לחתן כבר עשרות זוגות מאושרים.
בימים שבהם אפליקציות ואתרי ההיכרויות באינטרנט הפכו לשדכנים המודרניים, קצת מפתיע לגלות שיש עדיין אנשים שעוסקים במקצוע הוותיק של שידוכים.
לדברי חלילי, את העניין בתחום השידוכים הוא מצא כבר בעת שהיה נער: "הייתי כמו ב'חגיגה בסנוקר', כבר בגיל 14 שידכתי את המורה שלי לדוד שלי. ידעתי שיש לי את זה עוד אז". משפחתו של חלילי נמצאת בפתח תקוה מזה 70 שנה, עוד ממעברת עמישב.
העיסוק המרכזי של חלילי הוא שידוכים, אבל הוא מקיים גם ברי מצוות ואירועים כמו נסיעה לקברי צדיקים שבמטרה לדאוג לקירוב לבבות ולאהבת עם ישראל: "אנחנו מפיקים אירועים ואנחנו המשרד המקצועי ביותר בתחום השידוכים בארץ".
כמה זוגות כבר חיתנתם?
"עשרות. וכשנולדו ילדים גם עשו אצלי ברית בבית. רצו שאני אהיה סנדק שלהם".
יש בזה פרנסה גם בימים אלה?
"ברוך השם כן, אני עוסק מורשה ואנחנו מתעסקים בצורה רצינית בתחום. אני עובד על איכות ולא על כמות. זה לא חוכמה רק לחתן, כי גם הרבה מתגרשים".
אז מה השיטה?
"השיטה שלנו היא שיטה שונה לגמרי. אנחנו בודקים כל בחור ובחורה ומלווים אותם בצורה אישית ומשפחתית. צריך לעשות עבודה יסודית ולא סתם שידוך. אבל מי שאין לו כסף גם מגיע אלינו וזה כמו גמ"ח".
מה הכוונה?
"אם פונים אלינו אנשים בלי כסף שלא שפר עליהם מזלם, אז אנחנו גם עוזרים להם בחיתון ושידוך. לאמא אין כסף לשיניים אז אני לא אעזור לבת שלה? שידוך ממני מתנה ואני גם מעביר להם את החופה במתנה".
אתה לא מפסיד כסף על זה?
"כשבא חילוני ואני עושה לו בר מצוה והוא לא יודע מה זה תפילין ואתה מחבר את הילד ואת המשפחה לקדוש ברוך הוא ואתה אומר לו זה בחינם אין יותר טוב מזה". זה גמ"ח שלקחתי על עצמי. אני שומר על הגחלת היהודית, לא רוצה שיביאו כלות מהפיליפינים ומרוסיה".
איך שומעים עליכם?
"בקברי הצדיקים יש פליירים שלנו ובאמצעי תקשורת חרדים ויש גם גדולי תורה שממליצים עלינו למי שמתייעץ איתם. גדולי וגדולות ישראל שולחים אלינו".
באיזה גילאים מגיעים אליכם?
"כל הגילאים. אני מחתן חילונים, דתיים, חרדים, אלמנים ואלמנות, גרושים וגרושות, רווקים ורווקות".
אסון הבונים הוביל לחזרה בתשובה
חלילי היה אחד הילדים שנכחו באסון הבונים בשנת 1985, שבו נהרגו תלמידי שכבת ז' מבית ספר ברנר בעת שהיו בטיול בר ובת מצווה בחוף הבונים שבשרון.
לדבריו, שם הנקודה שבה החליט לחזור בתשובה: "הייתי באוטובוס הדמים עצמו. הורידו אותי מהאוטובוס כי זאת לא היתה הכיתה שלי. הגענו לפסי רכבת. הנהג שלנו היה ג'נטלמן ונתן לנהגת לעלות קודם ופתאום בום נכנסה הרכבת".
מה ראית?
"הרבה מהחברים שלי נהרגו שם. מייד ארגנתי הנחת תפילין מול הגופות והורדתי את כולם מהאוטובוסים. 200 ילדים בוכים עם הטליתות והתפילין, וזה היה בכלל בית ספר חילוני. אני הייתי אז עם כיפה סרוגה. ואז התחילה החזרה בתשובה שלי".
אתה זוכר אותם?
"בטח. ומאז אני עושה את זה לשם שמיים ולזכר החברים שלי. אני עורך לכל ילד שרוצה בר מצוה בכותל בחינם כולל סופ"ש, לזכר כל החברים. אני לא אשכח איך כולם בכו כמו בשדה קרב. הראיתי להם איך מתפללים. מאז אני לא מפסיק".
השבוע הקים הזוג אתר אינטרנט חדש : "עזרנו להקים בתים לתפארת על טהרת התורה. אנחנו מקבלים בברכה את כולם - אשכנזים, ספרדים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילוניים שמוכנים לשמור על מינימום מסורת".
אתם חושבים שזה מקרב את הגאולה?
"אנחנו מזרזים את הגאולה, משמחים את הקדוש ברוך הוא ובונים בתים בישראל. אין יותר טוב מזה".
ליצירת קשר עם ישי ולימור: 050-4114159, 050-3631140.