אחיה רובין חזן, זמר ומפיק מופעי תרבות ומוסיקה מפתח–תקוה טוען שהעיר בה הוא מתגורר מתאימה לו מכל הבחינות: "בתקופה שהתחתנתי הייתה נהירה של הרבה חבר'ה דתיים לאומיים מבני ברק ותל אביב, שם גרנו, לפתח־תקוה ולשומרון", מספר רובין (68).
1 צפייה בגלריה
אחיה רובין. "זו עיר גדולה ותוססת"
אחיה רובין. "זו עיר גדולה ותוססת"
אחיה רובין. "זו עיר גדולה ותוססת"
(ריאן)
"אנחנו טיפוסים אורבניים וראינו בפתח־תקוה כעיר גדולה ותוססת, שילוב של דתיים, מסורתיים וחילוניים, מוסדות חינוך טובים, תעשייה וטכנולוגיה מתקדמת והכל באווירה של מושבה".
עם מי היית רוצה לשבת לקפה ומדוע?
"עם אבי ז"ל, הרב ד"ר יצחק רובין. ניצול שואה ואיש אשכולות שהעמיד תלמידים ותלמידות שאני פוגש רבים מהם עד היום. והם מספרים לי על דמותו המיוחדת וידענותו הרחבה. אני מאוד דומה לו במראה החיצוני והם מגיבים על כך בצורה מרגשת".
מה הפינה האהובה עליך בעיר ומדוע?
"כיכר המייסדים עם המונומנטים של מייסדי העיר מתוך הערכה וכבוד לאותם אנשים שבזיעת אפם הקימו עיר בישראל, ואת אחת המושבות הראשונות במדינה. כמו כן, בכיכר יש הזדהות עם התזמורת הראשונה בעיר, וזאת כתפיסת עולם של שילוב בין עבודת שדה ותרבות. שילוב שהכרחי לחיינו".
מה היית רוצה לשנות או לשפר בפתח־תקוה?
"יש שיפורים והתפתחות גדולה בעיר בתחומים רבים. יחד עם זאת, התחלנו, ג'קי אבן חן, זמר, יוצר, מפיק תושב העיר, ואנוכי ביוזמה למתן במה לאמני הזמר והמוזיקה תושבי העיר".
דבר לא שגרתי שעשית בעיר?
"אני לוקח חלק בסיורים המזמרים, 'עששיות וטשולנטיש', פעילות אותה מעבירים חברי תושב העיר ד"ר חיים מייטליס, שהוא מורה דרך והיסטוריון, שבתאי פיקר, מדריך ואקורדיוניסט, ואני כשחקן וזמר.
קראו עוד>>
"הפעילות היא בתמיכת ראש העירייה, רמי גרינברג, כשמי שהרימה את הכפפה הייתה גילה בן נאים והיום ממשיך אותה חבר המועצה צביקה וישנגרד, יחד עם מנהלת האגף לתרבות יהודית, אורית ברוך, ובשיתוף ירון טיירי מאגף השכונות".
מה הרוח של פתח־תקוה?
"שילוב של מסורת וחדשנות. יש התחדשות עירונית ענפה בתחומים רבים: הייטק, פיתוח מוסדות חינוך, תרבות ותעשייה המושכים כח אדם איכותי לעיר".
כיצד הקורונה השפיעה על עיסוקך?
"בתחילת הקורונה יצאתי לגמלאות אחרי 44 שנות ותק בתפקידי הוראה, הדרכה וניהול במשרד החינוך. לקחתי את התחביב שלי של שירה ומופעי תרבות לקדמת הבמה, כולל הופעות ב"זום" בסגרים, הופעות ללא קהל בהיכל התרבות ואולם 'גולדה' ושידורם בפייסבוק וביוטיוב, וכן תפילות חגיגיות ברחובות ובגינות השכונתיות.
"בנוסף, פיתחתי עם חברי, ג'קי אבן חן, מופע קבלת שבת 'שאבס גרוב' בסגנון ישראלי חסידי. הקלטתי את עצמי בסגר השני מבצע לחנים חדשים ומקוריים שלי במיקרופון מקצועי ושלחתי למעבד המוזיקלי שלי גלעד כץ שחיבר את המוסיקה ונוצרו סינגלים נפלאים".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה