חשש מצד הורים בפתח תקוה: לאור היעדרויות של תלמידים רבים במערכת החינוך, ישנם בתי ספר שמאחדים כיתות ומעלים את הסיכון לבידודים ומאומתים נוספים.
1 צפייה בגלריה
הלימודים ייפתחו
הלימודים ייפתחו
הלימודים ייפתחו
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
ההורים מלינים על כך שבשל כמות ההיעדרויות הרבות במוסדות החינוך שנובעות מבידודים ומאומתים רבים, אלו שכן מגיעים בזכות קיצורי הבידוד והתו הירוק משולבים עם תלמידים מכיתות אחרות ובכך גדל הסיכון להיחשף למאומתים נוספים.
"אנחנו יודעים שמערכת החינוך שרויה בבלגן גדול בגלל העלייה בתחלואה", אומר אב מבית הספר יצחק נבון. "אבל דווקא בתחילת שנת הלימודים שהיו מעט מאומתים הייתה התנגדות של בתי הספר לאיחוד הכיתות ועכשיו שיש אינספור חולים ונדבקים מאחדים אותן. זה מצב בעייתי".
מדוע?
"החשש הוא שברגע שאתה מאחד כיתות של ילדים אתה מגביר את כמות המגעים של הילדים עם תלמידים מכיתות אחרות ואז הם יוכלו להיכנס לבידודים נוספים. ילדים בכיתות הנמוכות גם פחות מחוסנים, אז ככל שיש יותר ילדים שאתה מאחד, כך אתה מגדיל את הסיכוי לבידודים והדבקות".
קראו גם:
מה אומרים בעירייה?
"אני ניסיתי לפנות באופן אישי דרך אחת מקבוצות הווטסאפ לראש העירייה אבל לא קיבלתי מענה, מעבר לכך הורים פנו בתוך בית הספר ונענו שחסרים מורים ולכן זה מה שיש. אבל זו תשובה בעייתית. אם תלמידים בכיתות נמוכות נכנסים לבידוד זה משפיע יותר על ההורים. מי שיכול לעבוד מהבית עובר בין הזום של הילדים לעבודה ומי שלא אז לא עובד בכלל. אני מניח שיש למשרד החינוך עוד מורות מחליפות שיכולות למלא מקום".
מדוברות העירייה נמסר: "על פי מדיניות משרד החינוך יש חשיבות רבה בהמשך קיום הלימודים הפרונטאליים. מתוך מטרה לשמור על רצף הלמידה וכדי שהתלמידים לא יחוו שוב את ההשלכות שיוצר הניתוק החברתי וכו'. לצד זאת, מסגרות החינוך בפ"ת ובכלל הרשויות בישראל, חווים בימים אלו מחסור שנובע בעקבות הבידודים והתחלואה הגוברת, גם בקרב אנשי הצוות.
"חשוב להבין כי ימים אלו מהווים אתגר משמעותי עבור צוותי החינוך ולמרות זאת, בפתח תקוה, רוב המסגרות שעומדות בהנחיות – פועלות כסידרן. המטרה, כאמור, למנוע את ההשלכות הפדגוגיות והנפשיות שעלו כתוצאה מהניתוק של התלמידים מבתי הספר. בתוך כך, משרד החינוך נתן אוטונומיה מלאה למנהלי המוסדות לפעול בנושא - בהתאם למצב התחלואה ומצבת כוח אדם הקיים".