"אבא שלי נולד וגדל בעיר וכך גם אני. גדלתי בשכונת עין גנים, אני אוהבת את העיר, גאה בה וגרתי בה כל חיי".
1 צפייה בגלריה
וילמובסקי "אבא שלי נולד כאן וגם אני"
וילמובסקי "אבא שלי נולד כאן וגם אני"
וילמובסקי "אבא שלי נולד כאן וגם אני"
(צילום: ריאן)
כך אומרת השבוע רויטל וילמובסקי, 41, מפתחת שיטת "עט ללמוד", מומחית לתקשורת מקרבת, מאמנת ומלווה תהליכי למידה אפקטיביים לילדים ונוער,
עם מי היית רוצה לשבת לקפה ומדוע?
"הייתי שמחה לשבת עם ג'ניפר לופז. אני מעריכה אנשים ובעיקר נשים שהגיעו לאן שהגיעו בזכות עצמן. היא מקצוענית, עובדת קשה, לא מוותרת ועושה הכל על הצד הטוב ביותר. היא השראה עבורי".
מה הפינה האהובה עלייך בעיר ומדוע?
"בית הספר שמעוני בו למדתי מכיתה א' עד ו' הוא תזכורת עבורי למקום ממנו הכל התחיל. שם התמודדתי עם קשיים לימודיים וחברתיים, ובכל פעם שאני עוברת לידו אני נזכרת בחוויות שחוויתי והדרך שעברתי שהביאו אותי לאדם שאני היום ולעסק שצמח בעקבותיו".
מה היית רוצה לשנות או לשפר בעיר?
"הייתי רוצה לשנות את רמת החינוך, להעלות את איכות ההוראה והצוות הפדגוגי, להקנות להם כלים ולשנות את שיטות הלימוד כך שיתאימו לתלמידים ויאתגרו אותם לחשוב וליזום. הייתי שמחה גם להכניס נושאים שישרתו אותם ויכינו אותם לחיים הבוגרים, כמו יזמות, פיננסי, בישול, ניהול ותכנון".
דבר לא שגרתי שעשית בעיר?
"התנדבתי בעמותה לנערות בסיכון כי רציתי לתרום מהידע שלי. לימדתי עברית, חשבון ומחשבים על מנת שיוכלו לקבל ידע ולחפש עבודה. עם חלקן עבדתי על נושא של ביטחון עצמי ואיך להאמין בעצמן וביכולות שלהן".
מה הרוח של פתח־תקוה?
"התפתחות וחדשנות. פתח־תקוה התפתחה מאוד בשנים האחרונות מבחינה תרבותית, עסקית וחברתית. העירייה הקימה יוזמות נפלאות, ביניהן קהילת נשות העסקים של פתח־תקוה שאני חברה בה, ומייצרת בית לנשים עצמאיות תושבות העיר שנותן מענה לכל שאלה, ייעוץ ורעיון.
קראו עוד>>>
"מטרתה היא קידום יזמות נשית עסקית, ללמוד אחת מהשנייה, לייצר חיבורים עסקיים, שיתופי פעולה ולעבוד ביחד. אזורי התעשייה מתפתחים ומתרחבים וכך גם אזורי הבילוי בעיר".
כיצד הקורונה השפיעה על עיסוקך?
"בעקבות המעבר ללמידה מהבית, הקורונה הציפה את המצב הלימודי של התלמידים. ההורים שמו לב לקשיים הלימודיים שלא היו מודעים אליהם בעבר. למשל, ילדים שלא ידעו נושאים בחשבון או ילדים שלא ידעו לקרוא. מאחר ושיטת הלמידה לא התאימה לכל הילדים הם סרבו להשתתף במפגשים ופספסו חומר.
"בעקבות זאת קיבלתי הרבה פניות מהורים שמבקשים שאלמד את ילדיהם לקרוא ולכתוב ולהשלים חומר במקצועות הליבה. גם בתחום החברתי קיבלתי הרבה פניות. הקורונה יצרה בידוד חברתי ונוצר מצב שילדים לא התראו עם חבריהם או כלל לא הספיקו ליצור חברויות כי החליפו בית ספר, דבר שהשפיע על המצב הרוח והביטחון העצמי שלהם.
"כאן ביקשו ממני ההורים לעזור להם מבחינה רגשית ולתת להם כלים להתמודד עם המצב".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה