טענה בקרב חברי האופוזיציה: העירייה מבקשת לקחת הלוואה בסכום של כ-12 מיליון שקלים לטובת בניית מרכז מסחרי בנוה גן, שהינו גבוה משמעותית מעלות בניה ממוצעת.
על פי החוזה אותו תידרש לאשר מועצת העיר בישיבה הקרובה, עלות הפרויקט שיוקם ברחוב מבצע דקל, צפויה להגיע ל-13.5 מיליון שקלים כשעליהם תתווסף עלות רכישת שטח נוסף. בישיבת המועצה הקרובה יצטרכו לאשר חברי המועצה לקיחת הלוואה בסך 12 מיליון שקלים על ידי החברה לפיתוח.
.
1 צפייה בגלריה
(נווה גן | צילום: ריאן )
קראו גם:
אלא שלדבריו של אורי אהד מדובר בסכום המיועד לבניית המעטפת בלבד ללא חניות והוצאות נלוות להשלמת בניית החנויות, כך שהינו סכום גבוה משמעותית ממחיר בנייה ממוצעת ואילו בעירייה מסבירים כי מדובר בתשלום עבור הבניה כולה שכוללת גם חניות למתחם.
"פיתוח העיר הוא אחד מתפקידיה החשובים של העירייה ואנו תומכים בפעילות זו אך במקביל לשמירה על כספי הציבור והתנהלות אחראית", אומר אהד. "ההצעה כפי שהוגשה, חורגת באופן דרמטי מאומדנים מקצועיים מקבילים. העירייה דורשת תקציב של 13.500 מיליון ש"ח לבניית 1300 מ"ר של מעטפת בלבד, כאשר חוות הדעת מוגשת בכוונה תחילה באופן בלתי קריא וללא יכולת לדעת מי ערך אותה מעלה חשש כבד לפעולות לא תקינות בכספי ציבור.
"פניתי לעירייה מראש ובאופן מסודר כדי שאנשי המקצוע יתייצבו בפני מועצת העיר ויסבירו באופן מקצועי את תחשיב העלויות, שכאמור אינו סביר. לא ניתן יד להפקרת כספי התושבים תחת סיסמאות של 'פיתוח העיר'".
מלשכת ראש העיר נמסר: "עיריית פתח תקווה באמצעות החברה לפיתוח פ"ת החליטה לאור פניות ובקשות של תושבים רבים מתושבי שכונת נווה גן להקים לרווחתם מרכז מסחרי קטן ברח' מבצע דקל וכן קומה מעליו שתשמש לצרכים ציבוריים.
פניית חבר מועצת העיר, אורי אהד, הינה קנטרנית ומלמדת על חוסר הבנה בסיסי בקריאת תחשיב כלכלי בסיסי ובעלויות בנייה ואם היה מעיין בחומרים בצורה מעמיקה לא היה מעלה על הכתב את פנייתו.עלויות בנייה מורכבות מעלויות בנייה ישירות ועלויות בנייה עקיפות הכוללות עלויות נלוות כגון: פיתוח השטח, הקמת חניות וכן עלויות תכנון, יועצים (בטיחות, אינסטלציה, חשמל וכוי), פיקוח, ניהול, בצ"מ, עלויות מימון ועוד.
עלויות הבנייה הישירות למ"ר בתחשיב הכלכלי הינן 5500 ₪ למ"ר ומבוססות על שמאות ודו"ח אפס שבוצע לפרויקט והינן סבירות ואף נמוכות. יתר המספרים המוצגים בפניית חבר המועצה הזויות ודי בבחינת התחשיב כדי לראות שאינן נכונות ומלמדות על בורות.
מדובר בפרויקט מצוין לתושבי שכונת נווה גן, שייתן מענה בעלויות נמוכות וללא לקיחת הלוואה על ידי העירייה (אלא ע"י החברה לפיתוח) וייצר מגוון שירותים ציבוריים ומסחריים לתושבי השכונה בפרט ותושבי העיר בכלל. במסגרת העברת החומרים נתגלה תקלה טכנית בסריקתם. ובניגוד לאלו שעוסקים בבעיות סריקה, ראש העיר עוסק בתיקון הבעיות המהותיות לעיר".