על אף שטרם ידוע כיצד ואם בכלל תיפתח שנת הלימודים הקרובה, בעיריית פתח תקוה נערכים הן ללמידה בבתי הספר והן ללמידה מקוונת. בין היתר מבוצעות עבודות שיפוץ במוסדות החינוך וכן מצטיידים במערכות מחשוב וכח אדם נוסף.
2 צפייה בגלריה
נאלצים להיבחן באותו מועד
נאלצים להיבחן באותו מועד
נאלצים להיבחן באותו מועד
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
בתי הספר ילמדו בהתאם למתווה עליו יוחלט וישלבו לימודים פרונטאליים בכיתה עם לימודים מקוונים, כל כיתה בהתאם לגיל. בשלב זה נראה כי הכיתות הצעירות לא ילמדו באופן מקוון כלל. לאור העובדה כי יש צורך בלימודים מקוונים ולימודים בקפסולות, נולד הצורך בתוספת כוח אדם, סייעות ומורים, על מנת לשמור על שיגרת למידה.
כדי להיערך ללמידה מקוונת התקבלה החלטה במינהל החינוך לאמץ ולקדם ביתר שאת את תכנית Yschool המאפשרת למידה מרחוק לתלמידי החטיבה והתיכון. במערכת ישנם 15 מקצועות, לרבות מקצועות הליבה שבהם מועברים שיעורים מקוונים, הרצאות קצרות בנות 5-6 דקות ולאחריהן תרגול. באפשרות המורים לעקוב אחרי ביצועי התלמיד בתרגול ולפנות אליו באופן אישי על מנת לסייע.
בעירייה מדגישים כי "השנה האתגר הוא כפול. לא רק להכין את בתי הספר לפתיחת שנה אלא גם להיערך לנושא הקורונה. ניקיון בתי הספר, הצבת שילוט והנחיות, הדרכת הצוותים, הערכות ללמידה מקוונת, מיחשוב הכיתות והכנת בתי הספר ללמידה מרחוק".
כאמור, ההיערכות הנדרשת היא לא רק מקצועית אלא גם התאמת המבנים לצרכי התלמידים ועל כן מבוצעים בתקופה זו עבודות שיפוץ במוסדות החינוך בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. מדובר בין היתר בשיפוצי כיתות, שיפוץ חדרי מינהלה, הצללות בחצר, צביעת חללים וכיתות, שיפוץ חצרות גנים ועוד.

סיוע לפעוטונים הפרטיים

דגש נוסף הניתן בעירייה בשנה החולפת וכן לקראת שנת הלימודים הקרובה, הוא נושא הפיקוח על מעונות היום והגנים הפרטיים. זאת בשל פרשות ההתעללויות בילדים בגן 'בייבי לאב' בראש העין ו'גן טולי' ברמלה.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
ליווי, בטיחות והכשרת צוותים
(צילום: shutterstock)
במסגרת פעילות יחידת הפיקוח על הפעוטונים הפרטיים, תסייע העירייה למפעילי ומפעילות הגנים הפרטיים בתהליך קבלת האישור הראשוני ממשרד הרווחה. כמו כן תתמקד יחידת הפיקוח בשלושה תחומים. ליווי ופיקוח – שמירה על סטנדרטים מקצועיים של איכות המסגרת החינוכית, בהתאם לפרמטרים המקובלים בתחום, תצפיות, ביקורים בגן ועוד; הכשרות של צוותי הגן והסייעות בנושאים שונים; בטיחות – שמירה על מרחב בטוח בגן ובחצר, הקפדה על כללי הבטיחות, שמירה על בטיחות חשמל ואש.
במסגרת פגישה שערך לאחרונה ראש העירייה רמי גרינברג עם חברת הכנסת אורלי פורמן, אמר: "פתח תקוה היא בין הרשויות היחידות בארץ המפעילה יחידת פיקוח על הפעוטונים הפרטיים. התחלנו את התכנית SAFE טף והקמנו את היחידה לפיקוח על מעונות יום לפעוטות מגיל לידה ועד גיל 3, הנמצאים במסגרות שאינן עירוניות. יש בעיר למעלה מ-18 אלף ילדים בגילי 3-0 ועד כה נרשמו 211 מעונות ואנו מצפים כי רשימת המצטרפים תגדל".