תסכול בקרב משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בפתח תקוה. הסיבה: מנהל המרכז למשפחות המוערך, צביקה זרביב, הועבר היום (ג') מתפקידו מאחר ואינו נושא בתואר עובד סוציאלי ובינתיים לא מונה מחליף.
2 צפייה בגלריה
צביקה זרביב
צביקה זרביב
צביקה זרביב
(צילום: פרטי)
קראו גם:
זרביב מונה לתפקיד בינואר 2020 על ידי העירייה מתוך ידיעה כי אינו נושא בתואר הנדרש כחלק מהקריטריונים, אך ככל הנראה זכה להערכה רבה בשל אופן ביצוע תפקידיו השונים, בין היתר כמנהל מתנ"ס לזרוס. בני המשפחות שמגיעות למרכז שהוקם באם המושבות במטרה לספק פעילויות מיוחדות, קבוצות תמיכה ותכניות פנאי לכל המשפחה, טוענים כי מאז מונה זרביב למנהל המרכז, המקום השתנה לטובה ללא היכר.
במכתב ששלחו משפחות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים למשרד הרווחה ולראש העירייה בנושא, כתבו :"אנו מוחים בתוקף על העברתו החפוזה מתפקידו של מנהל המרכז למשפחות בעירנו, צביקה זרביב... חשוב לנו לציין שצביקה קיבל לידיו עם כניסתו לתפקיד מרכז למשפחות שבקושי היה פעיל כיומיים בשבוע וללא תוכנית פעילויות קבועה ופנה למעט מאוד משפחות בעיר. כיום, תוך פחות משנה וחצי, המרכז למשפחות בפתח תקווה פועל במתכונת של תוכנית פעילויות שנתית ופעיל באופן מלא חמישה ימים בשבוע. במקום פועל בשעות אחה"צ צהרון טיפולי ייחודי מסוגו לילדים עם מוגבלויות שמציע שלל פעילויות, חוגים נהדרים, הרצאות, הדרכות ותמיכה לקהילה של מאות משפחות לבעלי צרכים מיוחדים בעיר.
2 צפייה בגלריה
המרכז למשפחה בפתח תקוה
המרכז למשפחה בפתח תקוה
המרכז למשפחה בפתח תקוה
(צילום: דוברות העירייה)
"...צביקה עושה את עבודתו במסירות ומכל הלב והוא פועל מתוך תחושת שליחות ונחישות לתמוך בקהילה שלנו. על 'הפגם' שבהיעדר תואר העובד הסוציאלי צביקה מפצה בהתייעצות, בקבלת הדרכה, בלמידת צרכי המשפחות המיוחדות והבנתם ובחתירה בלתי מתפשרת ובלתי נלאית לסיפוקם. אנו בעלי הערכה עמוקה למקצוע העבודה הסוציאלית, לחשיבותו ולערך המוסף שהוא טומן בחוב. אולם, ניסיוננו מראה שתואר עובד סוציאלי בלבד לא מבטיח הצלחה בתפקיד זה.
"לא זו בלבד שצביקה מועבר מתפקידו בחטף כבר ב-1.6.21, בטענה שאינו עובד סוציאלי (עובדה שהייתה ידועה עוד טרם כניסתו לתפקיד), אלא שנודע לנו לדאבוננו שהמכרז למציאת מחליפו טרם קרם עור וגידים... להבנתנו, אין זו אלא הפקרת המשפחות המיוחדות בפתח תקוה לגורלן".
בני המשפחות ציינו בסוף פנייתן כי הם מבקשים את השארתו בתפקיד של צביקה לפחות באופן זמני "עד מציאתו של מחליף מסור, ראוי ולפחות שווה ערך, שיצטרך להיות אדם משכמו ומעלה ולא עובד סוציאלי בלבד".
תושב העיר, אב לילדה עם צרכים מיוחדים, ציין כי "עד שצביקה הגיע המרכז בקושי היה פעיל ואני בקושי זוכר פעילויות רלבנטיות עבורנו. צביקה עשה עבודה מדהימה שלפניו לא עשו. הוא משקיע הרבה, פותח את המרכז, סוגר אותו, דואג להכל, בין היתר לאיתור כל המשפחות המיוחדות, פונה אליהן, מעדכן אותן ומתייעץ איתן גם. כואב שאדם בנה פה משהו, נמצא בדרך למעלה ועכשיו מעבירים אותו לתפקיד אחר. אף אחד לא יודע מה יהיה אחריו".
צביקה זרביב סירב להתייחס לדברים.
מדוברות העירייה נמסר כי "על פי דרישת משרד הרווחה יש להציב בתפקיד המדובר עובד בעל הכשרה בעבודה סוציאלית ועל כן העובד המדובר יועבר לתפקיד אחר לאחר מציאת המחליף. בהתאם לכך, יצא לאחרונה מכרז לאיתור מחליף שיהיה שרותי לרווחת המשפחות והתלמידים וכן גם בעל הכשרה מתאימה. כמו כן, הנושאים העקרוניים שהובאו ע"י ההורים מטופלים באופן שוטף וכך גם ימשיך להיות לאחר קליטת העובד החדש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה