על אף החזרה המלאה למוסדות החינוך, לא מעט הורים לילדים בחינוך המיוחד בפתח תקוה אובדי עצות לנוכח ההתמהמהות בהפעלת ההסעות. חברי האופוזיציה מנסים לצאת לעזרתם ודורשים לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין, כדי לאשר תקציב למימון ההסעות.
1 צפייה בגלריה
שבירת השגרה משפיעה על הבית
שבירת השגרה משפיעה על הבית
שבירת השגרה משפיעה על הבית
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
תושב העיר, הורה לילד בן 12 הלוקה בפיגור קשה, לומד כבר מספר שנים במוסד מחוץ לעיר וזכה לאורך כל התקופה להסעות מטעם העירייה. "מעולם לא הייתה בעיה, אבל כבר באוקטובר האחרון אמרו לי שאין להם סבסוד ממשרד החינוך והם מפסיקים את ההסעה, כך שאצטרך למצוא פתרון עבור הילד", הוא מספר. "כלומר או לדאוג לו להסעה באופן אישי או להוציא אותו ממוסד החינוך לאחר תחילת שנת הלימודים. למעשה הפילו את האחריות עליי".
"פניתי למספר גורמים ובינתיים ההסעה נמשכה. כעת, בעקבות החזרה לשגרה, גם המוסד שלו נפתח, אך ההסעה שלו עדיין לא. עד שהצלחתי להשיג את העירייה הם אמרו שההסעה לא תחזור כי הם לא מקבלים מימון ממשרד החינוך".
מה קורה עם הילד כרגע?
"עכשיו הילד בבית מפרוץ המשבר. מדובר בילד בעל צרכים יחודיים ומורכבים והשגרה שלו וההרגלים שלו הם דברים שחיוניים להתנהלותו מאוד. ברגע שזה נלקח, זה משפיע על הבית. כל הזמן הייתה תקווה שנחזיק מעמד ונחזור לשגרה, אבל הודיעו לי שזה גם לא אמור לקרות. הם לא מחפשים בכלל פתרון.
"להפסיק לילד הסעות זה משול להוצאתו מהמוסד, ואני לא רואה גם ניסיון לפתור את זה. גם הניצול של תקופת הקורונה לא הוגן. הילד כבר חודשיים בבית, אז בוא נשאיר אותו הלאה?".
אותו תושב, כמו תושבים אחרים שילדיהם לומדים בעיר ומחוצה לה במוסדות לחינוך מיוחד, משוועים בימים אלו לפתרון כדי להשיב את היקרים להם לשגרה אותה הם צריכים, כשגם הורים לצעירים בעלי מוגבלויות נקלים בבעיות דומות עם מערך ההסעות למרכזי התעסוקה, כפי שפירסמנו לאחרונה.
חברי האופוזיציה בראשות אורי אהד, פנו היום לראש העירייה בדרישה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין, כדי לאשר תקציב למימון ההסעות. "מדובר במכה קשה ובלתי נסבלת באוכלוסיה למודת קשיים ומכאוב, בילדים ובהוריהם אשר סדרי העולם מתהפכים עליהם בשל התנהלות עירונית כושלת ואטומה", כתבו.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בתלמיד שאכן שובץ במסגרת בעיר מודיעין עלית ועל פי הקריטריונים של משרד החינוך הוא זכאי להסעה. למרות זאת, החליטו במשרד החינוך לא לתקצב את ההסעה על אף הצורך הרב. על כן, עיריית פתח תקוה תדאג להסיע את התלמיד ובמקביל תתבע את השיפוי ממשרד החינוך.
"נציין בנוסף כי היום נערכה פגישה בלשכת ראש העיר עם נציגות הורי החינוך המיוחד ובמהלכה הוצגו פעולות העירייה לטובת התלמידים וכן הועלו בקשות שונות בנושא. כפי שסוכם בפגישה, העירייה תמשיך לתת מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. כמו כן, נקבעו פרמטרים אשר בעזרתם יהיה ניתן לתגבר את ההסעות - לכל הפחות עד סוף השנה. זאת כדי לסייע למי שבאמת צריך ולתת פתרון לילדים והוריהם".