לאחרונה התכנסו אנשי המקצוע יחד עם ראש העיר רמי גרינברג במטרה לדון בשיקום נחל שילה. מהות הדיון נסובה סביב שיקום נופי-אקולוגי של הנחל וסביבתו ויצירת אזורי בילוי ופנאי לצד שיקום הנחל והטיפול בו.
2 צפייה בגלריה
נחל שילה
נחל שילה
נחל שילה
(צילום: ADD אדריכלות, Habitat Pro)
ראש העיר רמי גרינברג: "נחל שילה הוא פנינת טבע שהוזנחה במשך שנים. לקחנו על עצמנו לטפל ולשקם את הנחל וסביבתו - להסיר מפגעים נופיים אקולוגיים, לבצע עבודות עפר מוגבלות למיתון שיפועים, לסלק מינים פולשים, לזרוע פרחי בר וליצור אזורים לפעילויות פנאי ונופש לצד פיתוח נופי אקולוגי ושתילת עצי בוסתן. אני סמוך ובטוח כי בסיום הפרויקט ייהנו תושבי העיר והסביבה כולה ממשאב טבע איכותי, מעשיר ומהנה".
קראו גם:
חברת ADD אשר הציגה את ההצעה לשיקום הנחל העלתה מספר נקודות לשיקום האקולוגי של הנחל וסביבתו, תוך התייחסות לשיקום הנחל עצמו, הכשרת שבילי אופניים ושבילי הליכה ופיתוח נופי:
שיקום אקולוגי של נחל שילה לשיפור תפקוד בית הגידול בנחל וסיבותיו להעשרת המגוון הביולוגי המתקיים בו.
הכשרת שביל אופניים סלול לאורך הגדה הימנית של נחל שילה והנגשה לטיולים משולי העיר לשטחים פתוחים לאורך צירי הנחלים .
פיתוח נופי לאורך שבילי האופניים שיכלול אזורי מנוחה מוצלים ופעילויות פנאי במספר מוקדים לאורך הנחל.
2 צפייה בגלריה
נחל שילה
נחל שילה
נחל שילה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
נחל שילה מחולק לשלושה מקטעים:
מקטע ראשון – נחל בשולי העיר (900 מטר), בקטע זה מתחלף הנוף העירוני ומראה אזורי התעשייה, ומתחילים נופי המרחבים הפתוחים.
מקטע שני – גשר בין הולכי הרגל עד "הר הפסולת" (כ-400 מטר). אזור זה יהווה מקטע לפעילויות פנאי ונופש בסמוך להר הפסולת המשוקם. אזור בלב השטחים הפתוחים מאפשר פעילויות פנאי ונופש לאורך הנחל. ההליכה לאורך הנחל במקטע זה היא בשביל עפר לצד הגדה הימנית (מזרחית), ממנה נשקף נוף של האפיק הירוק לכל אורך המקטע.
מקטע שלישי – נחל במופע טבעי (כ-900 מטר), אזור זה כולל מספר נפתולים, שיפועים מתונים וצמחיית גדול וקרקעית טבעית האופיינית לבתי גידול לחים. במקטע זה האפיק רטוב וזורם כל השנה. בדומה למקטע השני גם במקטע זה ההליכה היא בשביל עפר לצד הגדה הימנית (המזרחית) ממנה נשקף נוף של האפיק לכל אורך המקטע, ואילו הגדה השמאלית מכוסה בצמחיית גדות.
את הפרויקט מלווים האגף לאיכות הסביבה ומינהל הנדסה. טרם הוחלט על לוחות זמנים.