הורים לילדים שלומדים בגנים בפתח תקוה מבקשים לחזור ללימודים של שישה ימים בשבוע ולא חמישה ימים, כפי שקורה מאז סיום הסגר השני.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים,
גן ילדים,
גן ילדים,
(צילום המחשה: shutterstock)
האופוזיציה, בראשות אורי אהד, הציגה אמש (ראשון) במועצת העיר מתווה מסודר לחזרת גני הילדים ללימודים שישה ימים בשבוע ולהתמודדות עם גל הקורונה השלישי.
לטענת אהד, גרינברג סיכל את קבלת התכנית, תוך חיוב חברי קואליציה שתמכו בה להצביע נגדה.
עיקרי המתווה אותו הציגו סיעות הפורום המשותף התבסס על שקיפות מלאה של המידע על הקורונה לתושבים באופן יום יומי באתר עירוני ייעודי, באופן בו יוכל כל תושב לעקוב אישית על המצב באזור מגוריו (כולל מוסדות חינוך) וכן בהשוואה לאזורי העיר האחרים, באופן בו יוכל כל תושב לדעת האם יש החמרה או הקלה באזור מגוריו.
קראו גם:
לטענת סיעות האופוזיציה, הנתונים יאפשרו התנהלות עירונית נכונה וממוקדת בטיפול "קשיח" יותר באזורים בהם חלה עליה בתחלואה לעומת הקלות באזורים בהם התחלואה במגמת ירידה וכך יוכל להתבצע "חיזוי" מדויק יותר של התפשטות המחלה.
בנוסף הציגו כאמור סיעות האופוזיציה מתווה שיאפשר את חזרת גני הילדים ללימודים 6 ימים בשבוע, באופן בו 84 הסייעות המחליפות יחולקו לאזורים, כך שכל סייעת תוכל להגיע ל-4 גני ילדים בכל שבוע בדיוק בהתאם למתווה של משרד הבריאות (העירייה אף יכולה להקל ולאפשר 5 קבוצות), כפי שמתבצע בחולון, ראשון לציון, ירושלים ובערים נוספות וכן יתבצע בעוד כשבועיים בתל אביב ובאר שבע.
בדיון טענו חברי האופוזיציה כי גם כיום הסייעות המחליפות כן עוברות בין הגנים (לפחות 3 גנים בשבוע) כדי לשמור על רצף הזכויות.
אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים והפורום המשותף: "העירייה בראשות גרינברג כשלה בניהול משבר הקורונה וגרינברג מתנהל בחוסר מנהיגות, פאניקה והיסטריה. במקום לנהל את המשבר המשבר מנהל את העירייה. משבר בסדר גודל שכזה לא ניתן לנהל רק במשלוח רכבים עם הקלטת קולו של גרינברג. זה אולי עושה נעים לאגו של גרינברג אבל זה רע מאוד לעיר. בגלל החשש של גרינברג לדימוי שלו כאחד ש"עושה הכל" לא מונה כאן פרוייקטור עירוני שזהו תפקידו היחיד, לא מונה מומחה מקצועי שיכול לתת הערכות מצב עתידיות לחיזוי התפשטות המחלה ולכן גם לא הוכנה תכנית עתידית להתמודדות עם הגלים הבאים והשלכותיהם בתחום החינוך, העסקים והחיים השוטפים.
"לצערנו הרב, כאחרון העסקנים הפוליטיים החושב קודם על טובתו ורק אחר כך על טובת הציבור הכשיל הערב גרינברג קבלת מתווה מסודר ואחראי ואף השפיע על חברי מועצה מהקואליציה התומכים במתווה להצביע נגד".
להלן תגובת לשכת ראש העירייה:
"כפי שהוסבר בפעמים קודמות, הגנים בפתח תקוה לא פועלים בימי שישי כדי למנוע סבב סייעות בין הגנים. יודגש כי הרשויות שפותחות את הגנים בימי שישי נדרשות לסבב סייעות בין 4 גנים ולעומתן בפ"ת אין סבב סייעות כלל והסייעות משובצות בגנים באופן רציף לאורך כל השבוע - מה שמבטיח את ביטחונם ובריאותם של התלמידים ואנשי הצוות.
"במידה ורמת התחלואה תאפשר את פתיחת הגנים בימי שישי, הם יעבדו שבוע מלא לאחר חנוכה. עוד יצויין כי העירייה מסבסדת מידי שנה למעלה מ-15 מיליון שקלים לטובת תגבור הסייעות שנדרשות להחליף גננות בגלל מחלה וכו' - זאת על אף שהדבר אינו באחריות העירייה. כזכור, לפני הסגר השני העירייה נאלצה לסגור 2 גנים לפחות ביום בגלל הדבקות. והיום, על אף מגמת העלייה בתחלואה בכל הארץ, המצב הרבה יותר טוב והרבה יותר בטוח. כמו כן, מבדיקת הרשות עולה כי רשויות רבות שבחרו לפתוח את הגנים למשך שישה ימים, נאלצים לסגור בהיקף רחב יותר בגלל תחלואה וחלקם אף מדווחים על קשיים בשיבוץ אנשי הצוות בהתאם למתווה.
"על כן, עיריית פתח תקוה, בדומה למספר רשויות גדולות אחרות שלא חזרו בימי שישי, כמו ת"א, נתניה, באר שבע וראשון לציון - רואה את טובת התלמידים ואנשי הצוות בלבד ונוהגת באופן זהיר ואחראי למען בריאותם.
"צר לנו כי עיתונאים אשר אמורים לרדת לעומקם של דברים בנושא חשוב זה, מגדירים את הקשקוש של האופוזציה כ'מתווה'. מדובר בנייר שנכתב ע"י חבורה של אנשים שלא ישבו מעולם בישיבת היערכות בנוגע למסגרות הלימוד בקורונה, אין להם מושג על נתונים בסיסיים כמו מס' הגנים הקיימים ברשות, מצבת כוח האדם בגנים וכו'. יש להניח כי על אף הקושי המובנה באי פתיחת הגנים ביום שישי, ההורים שמים את מבטחם בראש העיר אשר מצוי בפרטים הקטנים ולא בהצעה פופוליסטית כזו או אחרת".