סוחרים במרכז פתח תקוה טוענים: מאז שנסגר סניף בנק מזרחי-טפחות שברחוב רוטשילד פינת חובבי ציון, גברה במקום נוכחותם של דרי הרחוב אשר פוגעת בהם ובקונים.
1 צפייה בגלריה
חסר בית ברחוב רוטשילד פינת חובבי ציון פתח תקוה
חסר בית ברחוב רוטשילד פינת חובבי ציון פתח תקוה
חסר בית ברחוב רוטשילד פינת חובבי ציון פתח תקוה
(צילום: פרטי)
"הבעיה החלה למעשה בגל הראשון של הקורונה, אך כשסניף בנק מזרחי-טפחות עבר והמבנה נותר ללא שימוש התופעה התרחבה", אומר סוחר במרכז העיר. "יש שם באופן קבוע מחוסר בית אחד לפחות ובשיא ספרתי שם חמישה. אני מבין שמדובר באוכלוסיה מוחלשת עם בעיות אבל זה ממש לא נעים לעבור שם, בטח לנשים וילדים".
מה קורה שם למעשה?
"הם השתלטו על מספר ספסלים, מתלבשים במקום ולעיתים עושים את צרכיהם על הקירות. זו בעצם קבלת הפנים של הולכי הרגל והקונים המגיעים לרחוב שהינו מרכזי בעיר. זה פוגע גם בנו הסוחרים וגם בקונים".
ניסית לפנות לעירייה בעניין?
"לפני מספר שבועות פניתי ואכן הגיע צוות עירוני תוך זמן קצר אבל הם הסבירו לי שהם לא רשאים לפנות אותם ולכן אין להם יכולת לעזור יותר מדי. העירייה צריכה למצוא פתרון מתאים לבעיה כדי שיהיה נעים יותר להגיע לאזור".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "אגף הרווחה בעירייה עושה את מירב המאמצים כדי לסייע לדרי הרחוב, לנסות לשקמם ולפנות אותם למסגרות יעודיות. בתוך כך, גורמי המקצוע ברשות יחד עם פסיכיאטר ערכו אתמול סיור באזור המדובר ופועלים במשותף למציאת פתרונות פרטניים לנושאים שעלו.
"חשוב לציין כי רוב דרי הרחוב מסרבים לקבל טיפול בשוטף ואינם מעוניינים להתפנות, מה שמגביל את יכולות הסיוע עבורם. יחד עם זאת בפ"ת ישנם בסה"כ מספר מועט של דרי רחוב, אשר ידועים לרשות ובהתאם נעשים מאמצים מול שירות הרווחה למציאת פתרון תמידי עבורם. בנוגע לטענות על מפגעים, הנושא יטופל במלא הרגישות ע"י הפיקוח".