הורים שהגיעו אתמול (שני) עם ילדיהם לגני הילדים בפתח תקוה, הופתעו לגלות כי גננות רבות לא הגיעו לעבודה בטענה שהן חולות . העירייה הודיעה באופן רשמי כי מדובר למעשה ב"שביתה איטלקית" של הגננות וזאת בהמשך להפגנה שהתקיימה יום קודם ברחבת העירייה, ובה מחו הגננות על חוסר בסיוע מצד העירייה למצוקתן היומיומית.
1 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
צהרונים
(צילום: shutterstock)
בעקבות השביתה האיטלקית שפתחו חלק מגננות העיר אתמול, ראש העירייה, רמי גרינברג, הנחה את הלשכה המשפטית בעירייה לעתור נגד ההסתדרות בבית הדין האזורי לעבודה. אתמול נעדרו כ-70 גננות מעבודתן והיום 55. בדיון שנערך הבוקר נכחו מ"מ ראש העיר וראש מינהל החינוך, רון כץ, גורמים במינהל החינוך ומהלשכה המשפטית בעירייה ויו"ר ועד ההורים בגני הילדים, לירון חביב. הדיון החל ב-7:30 ונמשך כ-3 שעות כאשר בסופו הורה בית הדין לגננות לחזור לעבודתן ע"י צו מניעה. נציין כי למרות השביתה, גני הילדים בפתח תקוה נפתחו כסידרם בעזרת צוותים חלופיים.
במסגרת הדיון גם משרד החינוך הצטרף לעמדת העירייה.
על פי הודעת בית הדין לעבודה נכתב כך: "יש מקום להיעתר לבקשה ולייתן צו ארעי המורה לגננות לשוב לאלתר לעבודה סדירה מלאה ותקינה ללא שיבושים כל שהן, וכן לייתן צו המורה להסתדרות להפעיל את מרותה הארגונית ולוודא חזרה לעבודה תקינה מלאה וסדירה, ללא שיבושים בגני הילדים בעיר פ"ת."
ראש העירייה רמי גרינברג: מכורח המציאות נאלצנו לנקוט בהליכים משפטיים כדי לסיים את השביתה בגנים. ובמצב שנוצר אני מברך על החלטת בית הדין לעבודה אשר הורה לגננות לשוב לעבודתם. איש לא רצה להגיע לצעד הזה, אך טובת הילדים היא זו שהכריע. כפי שאמרתי לנציגות הגננות וכן לעשרות שהגיעו להפגין מול בניין העירייה בתחילת השבוע - דלתי פתוחה בפניכן ואני חפץ בשיח מכבד שרואה מחד את טובת התלמידים ובמקביל גם את רווחת הגננות.
אני שב ומדגיש - הגננת והסייעות הן חוד החנית של מערכת החינוך העירונית ומשכך עליהן לגלות אחריות ולשוב לעבודתן החשובה. לצד זאת, עיריית פתח תקוה ברשותי לא תאפשר להחזיק בתלמידיה כבני ערובה ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה וביתר שאת כדי למנוע הישנות מקרים מעין אלו. כל טענה שתגיע לפתחי מציבור הגננות והסייעות ותמצא כמוצדקת, אני מבטיח להפוך כל אבן כדי למצוא לה פיתרון. כך היה עוד מיום כניסתי לתפקיד וכך יהיה גם בעתיד.
אני קורא לגננות ולהורים לגלות אחריות ולפעול על מנת להרגיע את הרוחות. התגרות וההשמצות ההדדיות בוודאי אינן מועילות למצב ובטוח שלא יובילו לפתרון. טובת הילדים הוא האינטרס המשותף של כולנו ואחרי השבוע הסוער שעברנו הגיעה העת לשוב ולשלב כוחות למען חינוך ילדינו".
יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון בתגובה להחלטת בית הדין האזורי לעבודה:
"אני מורה לגננות פתח תקוה לחזור לעבודה מלאה, סדירה ותקינה ללא שיבושים בגני הילדים בעיר וזאת למעט גננות אשר להן סיבה מוצדקת להיעדרות. הסתדרות המורים תפעל לרווחת גננות העיר בכל הערוצים האפשריים".