אתמול (ראשון), התקיימה ישיבה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אודות ההתנגדות שהוגשה ע"י תושבי נווה גן לבניית קניון ומגדל בלב שכונת נווה גן. לטענת התושבים המתנגדים, התכנית הנוכחית הינה מוגזמת, לא פרופורציונלית ותפגע באיכות החיים שלהם בעקבות עומס רב שיוצר בשכונה.
"התושבים מבקשים לחזור לתוכנית הבנייה המקורית בהתאם למה שנקבע בתב"ע, עד לפני שנה. הם תומכים בבניית מרכז מסחרי קטן (כדוגמת מרכז מסחרי יעל רום באם המושבות) ושני בניינים נמוכי קומה ונגד בניית קניון ענק ומגדל בן 15 קומות", טוען אחד התושבים שמובילים את ההתנגדות והשתתף בדיון בוועדה
1 צפייה בגלריה
(נווה גן. נגישות טובה | צילום: ריאן )
עוד לפני הוועדה המחוזית שהתקיימה, ביום חמישי האחרון התקיימה ועדת התכנון והבנייה העירונית בראשותו של ראש העיר רמי גרינברג ובה הוחלט "להתחשב" בתושבים ולצמצם את השטח של המרכז המסחרי בהמלצה של העירייה לוועדה המחוזית.
"החלטנו להתחשב ברחשי הציבור ולהמליץ על צמצום גודלו של המרכז המסחרי, כך שמצד אחד הוא עדיין ייתן מענה לצרכי התושבים, ומצד שני לא יגרום לאי נוחות לתושבי השכונה", אמר ראש העירייה.
בפוסט המספר על ההחלטה הזו, שפורסם בקבוצות הפייסבוק של השכונה, ביום חמישי, הדברים לא התקבלו ברוח טובה אצל כל התושבים. נטענו טענות נגד מתן מספר מדויק בהודעה הנ"ל, בעניין שטח הצמצום שהעירייה תמליץ עליו בישיבה המחוזית, כמו גם פרטים נוספים (עמדה בעניין מגדל המגורים בגובה 15 קומות, חניות חניון ועוד) אשר לא הוזכרו באופן חד משמעי וברור בהודעה המדוברת.
"התושבים יצאו בתחושת אכזבה מהנהגת העירייה הם חשים כי נותרו לבדם במערכה על הגנת השכונה ואיכות החיים שלהם לאור שיתוף הפעולה הצמוד בין העירייה ובעלת הקרקע ולאור הבטחות ללא כיסוי שפוזרו באוויר על ידי ראש העירייה. בין השאר, הבטחה לכך שעמדת העירייה תהיה בקשה לצמצום השטח ל-4,000 מ"ר כשבפועל נציג העירייה בוועדה ביקש 500 מ"ר בלבד (לגודל של 5100 מ"ר)".
להלן תגובת עיריית פתח תקוה:
ועדת התכנון והבנייה בראשות ראש העיר רמי גרינברג החליטה להתחשב בבקשות התושבים ולהפחית את השטח המסחרי הכלול בתכנית לבניית המרכז המסחרי בנווה גן. כזכור תושבי נווה גן טענו כי המרכז המסחרי שייבנה בשכונה יהיה גדול מידי ויצור תנועה אשר איננה רצויה ע"י התושבים. ראש העיר המליץ בוועדת התכנון והבנייה שהתקיימה על הפחתת אחוזי הבנייה ואכן המרכז המסחרי שייבנה יהיה קטן ומצומצם מתכנית הבנייה המקורית .
ראש העיר רמי גרינברג אמר כי החליט להתחשב ברחשי הציבור ולהמליץ על צמצום גודלו של המרכז המסחרי, כך שמצד אחד הוא ייתן מענה לצרכי התושבים, ומצד שני לא יגרום לאי נוחות לתושבי השכונה. זו עמדת העירייה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית.
פורסם לראשונה: 07:48, 10.08.20