בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המחמירות את ההגבלות בשימוש במבני ציבור ובמרחב הציבורי ובהמשך למקרי ההדבקות שנתגלו לאחרונה בבתי כנסת ותלמודי תורה בעיר, ראש העיר רמי גרינברג, יחד עם גורמי העירייה הרלוונטיים סיירו במספר מוסדות דת בעיר ופעלו לסגירתם. זאת כאמור בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכדי למנוע מקרי הדבקות נוספים. בנוסף, ראש העיר שוחח עם תושבים באזורים המדוברים והעלה בפניהם את חומרת הנושא וההקפדה שיש לנהוג בימים אלו.
1 צפייה בגלריה
פעילות האכיפה בפתח תקוה
פעילות האכיפה בפתח תקוה
פעילות האכיפה בפתח תקוה
(צילום: דוברות העירייה)
במכתב שנשלח אל מנהלי המוסדות לאחר הסיור נכתב כי "יש להקפיד שכל מוסדות הציבור ובהם מוסדות חינוך, מועדונים, בתי כנסת, מקוואות גברים יהיו סגורים ולא תתקיים בהם כל פעילות." עוד צוין כי "יש להישמע להוראות משרד הבריאות כפי שיעודכנו מעת לעת. ובהתאם להנחיות ינתנו קנסות למי שיפר אותן".
ראש העירייה רמי גרינברג: "לצערינו ישנם מספר בתי כנסת ותלמודי תורה בעיר שלא נשמעו להנחיות משרד הבריאות והמשיכו להפעיל את המוסדות. כתוצאה מכך נתגלו חולי קורונה במספר מקומות ועל כן הגענו במיידי ווידאנו את סגירתם. כידוע, ההנחיות ניתנו ע"י משרד הבריאות ובגיבוי הרבנים הראשיים לישראל. צריך להבין כי מדובר בחיים של כולנו ואני מקווה כי כולם ישמעו להוראות משרד הבריאות בנושא. המציאות מוכיחה שאם לא נישמע, נעמיד את עצמנו ואת הסובבים אותנו בסכנת חיים ועל כן אני חוזר ואומר, לא יהיו פשרות בנושא זה והעירייה לצד המשטרה ימשיכו את האכיפה בכל העוצמה".