מיזם ניטור מד המים בדירות של עריריים בפתח תקוה: ראש העיר רמי גרינברג וחבר המועצה רועי פן יביאו לאישור מועצת העיר בכינוסה ב-31.1 את ההצעה לניטור צריכת המים של קשישים עריריים לצורך הצלת חיים.
1 צפייה בגלריה
(מד מים | צילום המחשה: אסף פרידמן)
מדובר ביוזמה שהחלה כפיילוט במספר רשויות ולפיה, תאגיד המים מיתב יפעל כדי לאתר חוסר שימוש בצריכת המים של לקוחות המזוהים ברישומי העירייה כקשישים עריריים ויעביר למחלקות העירייה הרלוונטיות להמשך טיפול. רשימות הקשישים העריריים יועברו לתאגיד המים לצורך מעקב אחר צריכת המים.
במסגרת הפיילוט, תיבדק מרחוק קריאת מדי המים של הקשישים העריריים ובאם לא תזוהה צריכה בפרק זמן סביר - העירייה תצור קשר עם התושב, הן ע"י שיחת טלפון והן ע"י ביקורי בית. יוזמה זו, באה בהמשך ליוזמת ראש העיר רמי גרינברג לפני מספר חודשים על החלת המיזם העירוני "אמץ קשיש".
קראו גם:
במסגרת המיזם, עשרות עובדי עירייה מצוותים לקשישים עריריים ויוצרים קשר איתם אחת לשבוע ומדווחים על צרכיהם לאגף הרווחה.
ראש העיר רמי גרינברג: "אנחנו פועלים בכל גזרה אפשרית כדי להגיע לכלל הקשישים העריריים בעיר ולהבטיח את שלומם בתוך הבידוד והסגר שנכפה עלינו. עיריית פתח תקוה תקצה את כל המשאבים הרלוונטים כדי שמיזמים מעין אלו יצלחו וימנעו אבדות בנפש. לצד יוזמות אלו, עיריית פתח תקוה תמשיך לתגבר את מערך הסיוע הניתן לאוכלוסייה זו באמצעות בית המתנדב, אגף הרווחה ועוד".
חבר המועצה רועי פן מסר: "התופעה המזעזעת של מציאת קשישים עריריים בבתיהם כשהם ללא רוח חיים תקופה ארוכה התגברה בתקופת הקורונה, אך היתה קיימת גם קודם. ההצעה שהעליתי הינה צעד משלים לשלל הפעולות שנעשות על ידי העירייה ומתנדבים למען הקשישים העריריים. גם אם ההצעה שלי תביא להצלה של נפש אחת בלבד - זה שווה את הכל!".