לנוכח המשבר הכלכלי הגדול בו נמצאת המדינה בעקבות התפרצות הקורונה, פנו חברי סיעת יהדות התורה המקומית לראש העירייה, רמי גרינברג בבקשה לאפשר חניה חינם בכחול לבן ברחבי העיר ובחניון העירייה. צעד עליו הכריזו כבר במספר רשויות אחרות. בעיריית פתח תקוה עדיין שוקלים את הדברים, אך כבר הודיעו כי "ניתן לחנות ללא תשלום באזורי התעשייה בעיר עד סוף אפריל".
1 צפייה בגלריה
(חניה כחול לבן | צילום המחשה: הרצל יוסף)
לאור הקשיים הכלכליים אותם חווים בימים אלו גם בעלי עסקים בשל פעילות מצומצמת אם בכלל וגם שכירים למיניהם, פנו חברי סיעת יהדות התורה בפתח תקוה , אליהו ברוכי וישראל פרידמן לראש העירייה בבקשה לאפשר חניה חינם בכחול לבן בו הסבירו כי "היות ומרבית העסקים במרכז העיר סגורים בלאו הכי הדבר לא יגרום עומס תנועתי ולהיפך, הדבר יגרום לקיצור משך השוטטות בעיר מחניה מרוחקת למעוטי היכולת".
יחד עם זאת הם מציינים כי ההטבה המבוקשת לא תהיה תקפה לגבי עבירות חניה כמו חניה בחניית נכים, חניה על המדרכות וכו', לגביהן האכיפה תימשך כסדרה.
יש לציין כי מספר רשויות כבר יצאו במהלך דומה כגון עיריות רחובות, בני ברק ובאר שבע, כשגם בתל אביב, על אף מצוקת החניה, ניתנו הקלות בנושא.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר רמי גרינברג, איפשר אזורי חניה רבים בעיר ללא תשלום עבור תושבי העיר. יחד עם זאת, ככל שתותר החנייה באזורים הבודדים שעוד נותרו בתשלום, ייתכן כי הדבר יפגע בעיקר בסוחרים. בנוסף, בהתאם להנחיית ראש העיר, חלק ניכר מפעולות הרשות מופנות בימים אלו לטובת העסקים בפתח תקוה, על מנת שיוכלו לצלוח את המשבר הנוכחי.
"בין היתר ניתנו לבעלי העסקים בעיר הקלות במיסי העירייה לצד הקמת אתר ייעודי להצעת שירותים שעומדים במגבלות ההתכנסות ועוד. בד בבד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אנו קוראים לתושבים להישאר בבתים ולהימנע מלהגיע בעת הנוכחית למרכזי המסחר שלא לצורך. לפיכך, בימים אלו גורמי הרשות בוחנים מתן אפשרות לחניה חינם במרכז העיר תוך שימת דגש על הנחיות המשרד ובמידה והדבר אכן יטיב עם הסוחרים".