התלמידים מנחלים הביאו למורה שלהם מתנת פרידה שהגשימה את חלומו: סוס.
(צילומים: אריאל חיים)
לאחר שהמחנך, אביחי תנעמי השקיע בתלמידים שלו במשך שנתיים, גיבש את הכיתה ויצר קשר מאוד מיוחד עם כל אחד ואחד, הם בחרו להיפרד ממחנך הכיתה עם מתנה יצירתית.
תלמידי כיתה י"ב של המרכז התורני טכנולוגי נחלים הסמוך לפתח תקוה הגיעו לביתו של אביחי עם סוס במתנה ועל הדרך, גם הגשימו לו חלום.
2 צפייה בגלריה
התלמידים עם המורה והסוס
התלמידים עם המורה והסוס
התלמידים עם המורה והסוס
(צילום: אריאל חיים)
אביחי תנעמי, מורה במרכז התורני טכנולוגי נחלים חינך את כיתה י"ב בשנתיים האחרונות. הוא גיבש את הכיתה, הפך אותם לחטיבה אחת, הגביר את מוטיבציית הלמידה ונטע בכל התלמידים שלו את האמונה שהם מסוגלים ויכולים לגבור על כל הקשיים ולסיים את הלימודים בצורה המיטבית עם תעודת מקצוע באוטוטרוניקה.
בתקופת הקורונה, אביחי עבד ביתר שאת. הוא בנה לכל תלמיד תוכנית לימודים אישית, יצר קבוצות קטנות לפי רמות ועם הרבה השקעה ואמון בתלמידים, בזכותו כולם צלחו את הבחינה.
לפני כחצי שנה, באחד מהשיחות האישיות עם אחד מהתלמידים, הוא ציין שיש לו חלום שיהיה לו סוס. שאר תלמידי הכיתה שמעו זאת והחליטו כי בסיום השנה, בתור מתנת פרידה הם יקנו לו סוס. השבוע, הגיעו התלמידים לביתו של המורה המופתע והגישו לו את המתנה.
2 צפייה בגלריה
אביחי תנעמי והסוס
אביחי תנעמי והסוס
אביחי תנעמי והסוס
(צילום: אריאל חיים)
המחנך אביחי תנעמי, סיפר: "זה מאוד מרגש לראות תלמידים שמוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף כדי להכיר תודה על המאמץ החינוכי שנעשה איתם. זה דבר לא מובן מאליו בכלל. זה מהלך מנהיגותי של חלק מהתלמידים שהבין שזה מה שישמח אותי. זה מרגש עד כדי דמעות. הכסף הזה הגיע מהכסף האישי של התלמידים שעובדים במהלך השנה על מנת לקיים את עצמם ולעיתים גם את המשפחה שלהם.
"אני יודע שהכסף לקנות את הסוס הגיע על חשבון בילוי קיץ כזה או אחר. קראתי לסוס "השפיץ" כי קבוצת הווצאפ של הכיתה נקראת השפיצים, זה מכוון מטרה להצלחה בחיים, לחדד את מה שאנחנו צריכים לעשות ולהצליח להיות הכי טובים שאפשר. זו זכות שנפלה בחלקי לחוש לא רק את דימעת הזריעה, אלא גם את הקצירה ואני מעריך אותם מאוד על כך".
אוראל בהגלי, תלמידו של אביחי סיפר:" בחרנו לקנות למורה שלנו סוס כי הוא המורה הכי טוב בעולם, השקיע בנו בצורה הכי טובה שאפשר. חוץ מזה זה היה החלום שלו ורצינו להגשים לו את החלום כמו שהגשים את החלומות שלנו. הסתובבנו במשך כמה ימים בכמה מקומות בארץ כדי לחפש משהו שיתאים לו, אחד מהתלמידים מבין בסוסים וידע להגיד לנו בדיוק מה אנחנו צריכים. כשמצאנו, סידרנו הובלה עד לבית שלו והגענו יחד עם הסוס. המורה אביחי היה בהלם על סף דמעות היה בטוח שהוא חולם. הוא אמר שכל השנה הוא מדבר ומדבר איתנו ובפעם הראשונה אין לו מה לומר. אחלה מורה שבעולם".
מנהל המרכז התורני טכנולוגי נחלים, הרב אלי טובול: "מורה כמו אביחי תנעמי הוא נכס לבית הספר. אני גאה בו על ההשקעה בכל תלמיד ותלמיד, המסירות האינסופית והדרישה שכל אחד ימצה את כל הכוחות שלו ויגיע להצלחה מירבית. מורי בית הספר שלנו חדורים אמונה בתלמידים ומלווים אותם להצלחה. אביחי הוא אחד הדוגמאות למורה כזה. אני גאה גם בתלמידים שיודעים להכיר תודה למורה שנתן להם כלים לחיים".