בדיון שנערך בישיבת המועצה האחרונה בנושא תב"רים (תקציב בלתי רגיל), עלה על הפרק הקיר האקוסטי שתוכנן להיבנות ברחוב גוש חלב החוצץ בין פתח תקוה לגבעת שמואל. מתוך 300 אלף שקלים שהוקצו לפרויקט, 270 אלף הועברו לפרויקט אחר, כשרמי גרינברג טוען שהעבודות הסתיימו ונבנה קיר, אלא שהמציאות בשטח מראה תמונה אחרת.
לפני מספר שנים התגלעו לא מעט מחלוקות בין עיריות פתח תקוה וגבעת שמואל בנוגע לשימוש בקרקע בשטח המפריד בין הערים. גם תושבי קרית מטלון הביעו חשש מפני פגיעה בתשתיות שלהם לאור הבניה הסמוכה בגבעת שמואל. כמו כן ביקשו התושבים להקים קיר אקוסטי כדי להימנע ממטרדי רעש ואבק מהשכנים.
2 צפייה בגלריה
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
(צילום: מתן דויטש)
כבר בקדנציה הקודמת אושרה הקמת הקיר ולשם כך הוקצבו 300 אלף שקלים. כעת, בישיבת המועצה האחרונה הודיע ראש העירייה כי הפרויקט הסתיים ונבנה קיר, ולכן 270 אלף שקלים מתוך התקציב שהוקצה - יועברו לפרויקט אחר. חבר המועצה אליהו ברוכי טען כי דווח שהקיר לא נבנה אז כיצד יתכן שהעבודות הסתיימו ותמורת סכום נמוך יחסית בגובה 30 אלף שקלים. גרינברג השיב מצידו כי נבנה קיר חלקי בתיאום עם התושבים.
ומה המצב בשטח? לאורך רוב הרחוב קיימת גדר נמוכה שמפרידה בין רחוב גוש חלב לרחוב ירושלים שבגבעת שמואל כשרק לקראת סיומו של הרחוב הפתח-תקוואי ישנה חומה נמוכה יחסית שנמשכת עם העלייה לכיוון רחוב פקיעין, ועליה מותקנת גדר. קיר אקוסטי לא נראה במקום.
2 צפייה בגלריה
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
הגדר ברחוב. העבודה הושלמה?
(צילום: מתן דויטש)
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בפתח הדברים נציין כי עם כניסתו של ראש העיר לתפקיד, שכונת מטלון נמצאת בתנופת פיתוח אדירה. ראש העיר קידם עבור תושבי השכונה את הקמת עמדת הדואר, שיפוץ ושידרוג מעלה הזיתים, שדרוג המתנ"ס, פיתוח תשתיות חדשות, שיפוץ הכבישים והוספת מקומות חניה, שדרוג תאורת הרחוב ועוד. שכונת מטלון עוברת מהפכה בכל תחום והתושבים כמובן מברכים על כך. בנוגע לקיר האקוסטי, כפי שראש העיר הסביר בישיבת המועצה האחרונה, העירייה הקימה קיר לאורך חצי מרחוב גוש חלב. זאת מכיוון שלטענת התושבים, קיר לאורך כל הרחוב היה מהווה עבורם מפגע. עם השלמת הפרוייקט לשביעות רצונם של התושבים, נסגר גם התב"ר הייעודי".