בהתייעצות עם ראש העירייה רמי גרינברג, פרסם השבוע רב העיר מיכה הלוי, הנחיות לביעור חמץ בשעת הסגר וכן על סיום המסכת בתענית בכורות. זאת כדי לשמור על בריאות הציבור לאור הנחיות משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
(הרב מיכה הלוי. צילום: גיל לרנר)
על פי ההנחיות, פינוי החמץ מהבתים לפחי האשפה ייעשה עד יום שלישי הבא, על מנת שהעירייה תפנה אותם עד שעת ביעור חמץ, ביום ד' 11:23.
באשר לביעור החמץ, הרב מיכה הלוי מציין במכתבו כי "לנוהגים לשים פרורי חמץ לצורך בדיקת חמץ, אין צורך השנה ואין בזה ברכה לבטלה". כמו כן, את מצוות ביעור חמץ יש לקיים בשיעור מינימלי של כזית (בנפח תכולה של קופסת גפרורים).
את החמץ יש לשרוף בקופסת שימורים ריקה, או בתבנית אלומיניום חד פעמית עד שיישרף כליל לאפר. כמו כן, רב העיר מציין כי אם לא ניתן לשרוף, "יש להשליך לבית הכיסא וכך מקיים מצות ביעור חמץ".
בנוסף, בשל מגבלות ההתכנסות בבתי הכנסת, נפתח קו טלפון ייעוד לסיומי מסכת בכורות. בקו שמספרו 03-3069806 ניתן יהיה לשמוע סיומי מסכת, בשעות מסוימות, בזמן אמת. על זמני השיעורים תצא הודעה מפורטת לקראת החג.
ראש העירייה רמי גרינברג מדגיש: "כפי שברור לכל, המשבר אותו אנו חווים בימים אלו, מחייב אותנו להיערך אחרת לקראת חג הפסח. אני מודה לרב העיר על חידוד ההנחיות והנהלים וקורא לציבור לנהוג על פיהן. ככל שנקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא זה, כך נוכל למנוע את המשך התפשטות המגיפה ולהבטיח כי בשנה הבאה נחזור בע"ה לחגוג את החג כפי שעשינו בעבר – בבריאות ובשמחה".