דבר לא שגרתי שעשית בפתח־תקוה?
"בשנים האחרונות אני מארגן בעיר, עם עוד שלושה אספנים, ירידים לסכינים וחרבות ומכירות פומביות. זה בעיקר כדי להנגיש לאספנים וגם לשאר הקהילה שלחבריה זאת אולי פעם הראשונה שהם נחשפים לזה. יש גם סקרנים שמגיעים מהצפון ומדרום הארץ. היו לנו סכינים נדירות שהגיעו לסכומים של אלפי דולרים. אנחנו מסבירים ומדריכים על השימוש בהן ומחנכים לכך שמדובר בכלי עבודה, אם זה למטבח, לעבודות בית או למשק וגם לטיולים. אנחנו מטיפים נגד שימוש אחר".
1 צפייה בגלריה
תומר מור בשוק פתח תקוה
תומר מור בשוק פתח תקוה
תומר מור בשוק פתח תקוה
(צילום: ריאן)
מה היית רוצה לשנות או לשפר בפתח־תקוה?
"יש בעיה באזור כשאני מסתובב ורואה פחים לא מכוסים בגינות הציבוריות וברחובות. חתולים וציפורים מפזרים את כל הזבל שאנשים זורקים ואז הגינות נראות מוזנחות ואנשים אשמים. העירייה מנסה וצריכה לפתור את זה".
הפינה האהובה עליך בפתח־תקוה?
"השוק במרכז העיר בפתח־תקוה ששודרג לאחרונה. יש שם מגוון מסעדות, דוכני אוכל וחנויות והוא ממש שוקק חיים. בימי שישי זאת ממש חגיגה. לא פעם אני מגיע לשם עם אשתי בימי שישי בבוקר כדי לאכול אחרי שאנחנו מביאים את הילד לגן".
למה פתח־תקוה?
"גדלתי בשערי תקווה, ליד אורנית באזור השומרון. לפני תשע שנים חיפשנו דירה באזור המרכז וראינו את נווה דקלים, שכונה חדשה בפתח־תקוה, והיו בה דירות במחירים טובים. מבחינתנו זה היה לקבל את היתרונות של תל אביב בלי החסרונות ובסביבה נוחה ואנשים נהדרים".
קראו גם:
מהי הרוח של פתח־תקוה?
"יש כאן הרבה גיבוש וקהילתיות בין השכונות וכולם מכירים את כולם. יש שכונות שחוגגות יחד חגים, בונים סוכה יחד וחוגגים מסיבות פורים. כמובן, גם נרתמים לעזור כשצריך. למשל, היה לנו שכן שהיה בבידוד וכולם הציעו לעשות לו קנייה ושאלו אם הוא צריך משהו".
עם מי היית רוצה לשבת לקפה?
"הייתי רוצה לשבת עם הסטון בלומנטל, אחד השפים הגדולים והמגניבים בעולם. הוא הבעלים של מסעדת The Fat Duck בכפר בריי שבמחוז ברקשייר באנגליה, והמסעדה המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן. הייתי אמור לטוס ולחגוג את יום ההולדת ה־40 שלי במסעדה שלו. בלומנטל הוא איש שמשלב קסמים ומדע בבישול. למשל, הוא למשל שחזר ארוחה של "אליס בארץ הפלאות" (מסיבת התה) ויש לו קטעים ביוטיוב והמון תוכניות טלוויזיה. הוא עושה דברים מדהימים כמו הפיצה או הגלידה הכי גדולה בעולם וארוחות קונספט מטורפות. הייתי רוצה לשאול איך הוא מגיע לרעיונות האלה. נראה לי שכיף לשבת איתו ולשוחח".