עמודים, שהותקנו בצידי כניסה לחניית בניין ברחוב חפץ חיים שבמרכז העיר, מעוררים חשש בקרב התושבים. לדבריהם, בשעת חירום העמודים יימנעו כניסת רכבי הצלה.
2 צפייה בגלריה
העמודים החדשים
העמודים החדשים
העמודים החדשים
(צילום: פרטי)
לדברי התושבים, העמודים הותקנו ככל הנראה לאחר תלונה של אחד השכנים על כך שרכבים אחרים חונים על המדרכה. עם זאת התושבים טוענים שלמרות העמודים רכבים עדיין יכולים להמשיך ולחנות על המדרכה, אך נחסמה הגישה לרכבי החירום וההצלה.
"לפני יומיים שכניי ואני ראינו צוות של עובדים שמתחיל לקדוח ברחבה מול הבניין שלנו. הבנו מיד שיש כוונה לקבוע עמודים שימנעו חניה על הרחבה עצמה", אומר אחד הדיירים.
"אמרנו לעובדים שהם פועלים בניגוד לחוק שהרי על חומת המדרכה מצוי שלט שקובע שהרחבה מיועדת לרכב הצלה וכיבוי אש. לאחר שהבאנו זאת לתשומת ליבם, הקבלנים התקשרו למישהו מהעירייה, והסבירו לו שאין הגיון להתקין עמודים בשטח הזה שימנע כניסת רכבי הצלה ונגישות לברז הכיבוי המצוי מעבר לחומה, אך למרות זאת ניתנה להם הנחיה להמשיך".
2 צפייה בגלריה
העמודים החדשים
העמודים החדשים
העמודים החדשים
(צילום: פרטי)
"העמודים שהותקנו מונעים כניסת רכבי הצלה, אבל צחוק הגורל, הם לא מונעים מרכבים להחנות על הרחבה. מדובר בהחלטה תמוהה והזויה. העירייה עצמה הפרה ביד גסה את החוק ובעצם קביעת העמודים מעמידה את דיירי הבניין בסכנה מוחשית אם חלילה תפרוץ שריפה בבניין".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "התקנת עמודי החסימה בוצעה בהתאם לתרשים שהוכן ואושר על ידי יועץ תנועה. לבקשת התושבים במקום הוצבו עמודי החסימה כדי למנוע את חסימת הרכבים החונים בכניסה לחניה וכן כדי לאפשר כניסה בטיחותית תנועתית לרכבים פרטיים ולרכבי הצלה כאחד".