מרד הקניונים: מספר מתחמי קניות סגורים צפויים להיפתח מחר (שישי) בניגוד להנחיות שאישרו לפתוח רק מתחמים פתוחים בערים "ירוקות". בין הקניונים שצפויים לפתוח מחר גם הקניון הגדול בפתח תקוה. לפי שעה קניון עופר סירקין צפוי להישאר סגור.
1 צפייה בגלריה
(הקניון הגדול. צילום: מור גפני-דור)
על פי ההערכות, חנויות השייכות לרשתות בינלאומיות יישארו סגורות - וכך גם חלק מהרשתות המקומיות שהחליטו לא לקחת חלק בצעד זה. עוד צפויים להיפתח מחר: קניון איילון, הקריון, קניון מודיעין והגרנד קניון באר שבע.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הערב ל-ynet: "זה לא הזמן לפתיחת קניונים באופן גורף. אנחנו הולכים לפיילוט שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות, כדי לראות אם יש יכולת לשלוט במספר הקונים והנכנסים לחנויות והיכולת לאתר אותם".
בתוך כך, הגיש לאחרונה פורום הקניונים מתווה הפעלה שיאפשר לטענתם שגרת מסחר בטוחה. המתווה, שהוגש לקבינט הקורונה, לראש שירות בריאות הציבור המשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי ולבכירים נוספים במערכת הבריאות, מתבסס על מתווה הפעלה שניסח פרופ׳ חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות. פרופ׳ ביטרמן קורא לנהל תיעוד דיגיטלי של הנוכחים בקניון בעזרת מערכת QR code, שתאפשר איתור מהיר וקטיעת שרשרת הדבקה.
מטעם "עופר הקניון הגדול" נמסר למיינט פתח תקוה: "הסוחרים נערכים לפתיחת החנויות שככל הנראה ייפתחו מחר".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה