החופשה המפנקת בתאילנד הסתיימה בבידוד: סמנכ"ל רשת 'בית המיזוג' בת ים, תומר ביטון, המנהל את החברה עם אביו ואחיו, החליט לפנק כמעט 40 ספקים שעובדים עימם בטיול יוקרתי לתאילנד שעלותו מוערכת ב 600 אלף שקל. "בשלב הזה לא היתה אזהרת מסע לתאילנד אז לא יכולנו לבטל בלי להפסיד את כל הכסף", הסביר ביטון למיינט בת ים והוסיף: "האמת שגם לא חששנו, נסענו ל 12 ימים והיינו רק באי פוקט ושם בכלל לא מתעסקים בקורונה". המצב השתנה כשהקבוצה נחתה בישראל. חלק מחברי הקבוצה קיבלו הודעה ממשרד הבריאות, שבה נאמר כי עליהם להיכנס לבידוד, למלא את פרטיהם האישיים, ולדווח היכן בכוונתם להיות בבידוד. הקבוצה הופתעה מההנחיה. "חלק קיבלו הודעה וחלק לא, זה ממש לא היה ברור. במטוס אף אחד מאנשי הצוות לא היה עם מסיכה או כפפות, גם בנתב"ג אף אחד לא שמר מאתנו מרחק. רובנו שבנו הביתה במוניות או בתחבורה ציבורית. אז למה פתאום כשהגענו לבת ים אנחנו בבידוד? הרי היינו כבר במגע עם כל כך הרבה אנשים ומקומות".
3 צפייה בגלריה
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
(צילום: פרטי)
"זה לא פשוט", סיפר ביטון. "קודם כל עשרות לקוחות שלנו בבידוד גם כן, זה אומר שהעסקים שלהם מושבתים לחלוטין. אנחנו עוד מצליחים לעבוד קצת מהבית ודרך המחשב ובעזרת עובדים שנשארו בארץ. הנזק הכלכלי הוא עצום, קשה עדיין להעריך כי יש הרבה עסקאות שרק אנחנו יכולים לסגור, וכמובן שכעצמאיים אף אחד לא מפצה אותנו".
פורים בפתח, ובמיינט קריות מדווחים השבוע כי בית המשפט הוא זה שיכריע האם ילדיהם של בני זוג מהקריות יתחפשו לגיבורי על או לדמויות מהעולם היהודי. בני זוג מהקריות, המנהלים הליכי גירושים מזה יותר משנתיים, לא מצליחים להגיע להסכמה אפילו על התחפושות של ילדיהם הקטינים, בן ובת. האב, שהחל לאחרונה בהליכי חזרה בתשובה, פנה לבית המשפט בבקשה שיכריע למה יתחפשו הילדים - האם תחפושות טרנדיות או מסורתיות. לטענת בא כוחו של האב, עו"ד גיא אופיר, האם עשתה לעצמה מנהג קבוע להתנגד לכל צעד ושעל של האב, ולהיות בעד הנגד ונגד הבעד בכל מה שקשור להצעותיו, והכל בגלל שהוא החל בשנים האחרונות בהליכי חזרה בתשובה. עוד טען האב כי הוא מבקש שילדיו, בן ובת, יתחפשו כמקובל במגזר הדתי - בתחפושות מסורתיות כגון מלך ומלכה, בעוד שהאם מתעקשת כי התחפושות שלהם יהיו טרנדיות, למשל שהבן יתחפש לאחד מגיבורי העל האוונג'רס, והבת לוונדר וומן. עו"ד אופיר מבקש מבית המשפט להתערב על מנת לפשר ולגשר בין בני הזוג, כדי למנוע עוגמת נפש לילדיהם בחג שאמור לשמח אותם. לטענתו, התנגדותה של האם לבקשתו של האב נובעת אך ורק מרצון לפגוע בו ולשים אותו ללעג בעיני חבריו החוזרים בתשובה. האם טרם הגישה את התייחסותה לבקשה יוצאת הדופן של האב.
ואם בגירושים עסקינן, לגבר מאזור כפר סבא שעבר הליך גישור לגירושים היתה בקשה מיוחדת ולא שגרתית – הסדרי ראייה גם לכלב המשותף. "אנחנו משפחה קטנה", הוא סיפר לעורכת הדין זהר רון. "אימא, אבא, שני ילדים וכלב. למעשה הוא כמו ילד שלישי. אנחנו קשורים אליו ואוהבים אותו מאוד". האיש הסביר כי "הכלב הוא היחידי בבית שקופץ משמחה בכל פעם שאני חוזר הביתה. הוא אוהב אותי ואני אותו. זה לא סתם יחסים בין אדם לבעל חיים אלא אהבת נפש". האיש ציין כי בגלל הקשר המיוחד בינו ובין הכלב הוא אינו מוכן לוותר עליו בגירושים. "תמיד הוא הולך אחריי ומתיישב למרגלותיי", הוא הוסיף. "אנחנו קונים לו צעצועים, חטיפים וממתקים מיוחדים ועצמות בטעמים. קנינו לו גם ביגוד מיוחד לחורף ומטרייה מיוחדת לכלבים. הבעיה היא שגם אשתי לא מוכנה לוותר עליו. גם היא אוהבת אותו וקשורה אליו. האמת שגם הכלב אוהב אותה. בתביעת הגירושים אשתי דורשת שהכלב יישאר אצלה וברשותה וגם דורשת שאשלם את כל ההוצאות הקשורות אליו כמו ביטוח לווטרינר, חיסונים, אוכל, פנסיון בחופשות. הודעתי לה שאני רוצה שהכלב יישאר ברשותי והיא לא תצטרך להשתתף בהוצאות ולשלם תמורתן דבר, אבל היא לא הסכימה". הזוג הציע להשאיר את הכלב בחדר, לצאת ממנו ולהיכנס אליו יחד ולראות על מי הוא יקפוץ ראשון. לדבריהם, המבחן הזה יקבע עם מי הכלב מעדיף להיות.
3 צפייה בגלריה
כלב
כלב
כלב
(צילום המחשה: shutterstock)
עו"ד זהר רון אמרה למיינט כפר סבא "כעורכת דין שכבר נתקלה בדבר או שניים בעבר הצעתי להם את הפתרון האולטימטיבי – הכלב יגור בשני הבתים ויחלק את זמנו בין האב לאם. נוסף על כך, כל צד יישא בהוצאות הכלב בזמן שהוא ברשותו, אבל תשלומים גדולים מאלה כמו טיפולים רפואיים יחולו על שני הצדדים באופן שווה. עוד הצעתי כי כשאחד הצדדים יהיה בחו"ל ישהה הצד האחר עם הכלב במקום לשלוח אותו לפנסיון לכלבים, והכלב יעבור עם הילדים מבית לבית בהתאם לזמני שהייה שנקבעו לילדים".
משטרת ישראל עצרה צעיר מראש העין בגין שוד בחנות לשעוני יוקרה ברעננה. השבוע הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר. במיינט רעננה דיווחו כי מחקירה אינטנסיבית ומאומצת של חוקרי המשטרה התברר כי החשוד תכנן ביחד עם אחרים, לשדוד בחנות לשעוני יוקרה כאשר מספר ימים קודם לאירוע השוד, הגיעו שני חשודים אחרים לחנות והביעו עניין בשעונים, תוך שהם בוחנים את המקום. כמה שעות לאחר מכן, שוב הגיע החשוד לחנות וביקש מהמוכר למדוד את אותו השעון. זמן קצר אחרי, הגיע שותפו, החזיק את דלת החנות וסימן לחשוד לברוח. החשוד ריסס בגז פלפל את המוכרים שהיו בחנות והשניים נמלטו מהמקום. שני מוכרים קיבלו במקום טיפול רפואי. עוד העלתה החקירה, כי ביום השוד, שעות ספורות קודם לכן, הגיע החשוד ביחד עם אדם אחר לחנות כשהוא לבוש כחרדי והתעניין בשעון מסוים. החשוד השני נכנס זמן קצר אחריו לחנות אך הבחין כי הדלת לא נפתחה, סימן בראשו לשלילה לחשוד והשניים עזבו את המקום. מחקירת המשטרה עולה כי שוויו של השעון היוקרתי שנגנב מוערך בעשרות אלפי שקלים.
הכירו את המשפחה התורמת, משפחת דרור מגבעת זאב. המוטו המרכזי של בני המשפחה הוא לעשות ככל יכולתם כדי להפוך את הסביבה שלהם לטובה יותר. האמצעי: כמעט כל אחד מבני המשפחה תרם דרך עמותות החסד השונות בירושלים, חלקם את שיערם ואחרים אפילו כליה ומח עצם. תרומת הכליה של אילנה דרור (52), אם המשפחה, היא מה שמוגדר 'תרומה אלטרואיסטית' לאדם שלא הכירה. לפעילות של ארגון 'מתנת חיים' היא נחשפה דרך גיסה, שקיבל תרומת כליה מהבן שלו. "אחרי התרומה הזאת הבנתי שאפשר לחיות גם עם כליה אחת והתחלתי את התהליך של בירור לתרומה", סיפרה האם למיינט ירושלים.
3 צפייה בגלריה
משפחת דרור
משפחת דרור
משפחת דרור
(צילום: פרטי)
בנה, רס"ל ע', לוחם מגלן שיסיים את השירות שלו בצה"ל בעוד מספר ימים, תרם גם הוא. עם כניסתו לצבא, בבדיקות במהלך שרשרת החיול הוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם. "לא היה לי ספק שאתרום - כאשר אתה מבין ש'נבחרת' כדי להציל למישהו את החיים אתה נדהם. זה לא משהו שקורה בכל יום". מהרגע שתרם, ע' מספר שבכל חודש-חודשיים התקשר כדי לבדוק מה מצב התרומה שלו. "ניסיתי להשיג מידע, לוודא שהתרומה הצליחה ועברה בשלום", הוא אומר. "הקפדתי להתקשר כדי להיות בטוח שבאמת עשיתי משהו". לדבריו, במשפחה שלו מייחסים ערך עליון לתרומה וההורים מחנכים לזה מגיל צעיר. "חוץ ממני גם שלוש אחיות שלי תורמות שיער באופן קבוע ל'זכרון מנחם' החל מיום בת המצווה שלהן".