גם אחרי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות האוסרות קיום תפילה במניין, במיינט ירושלים דיווחו כי 40 מתפללים התקהלו השבוע בבית הכנסת המרכזי בשכונת זכרון משה - בית הכנסת 'אהלי יעקב'. המשטרה הגיעה למקום, פיזרה את המתפללים, וחילקה דו"חות בגובה 5,000 שקלים לכל מי שנתפס במקום. פעילות דומה נעשתה גם בשכונת מאה שערים. בתוך כך, סגרה המשטרה 4 בתי כנסת מרכזיים בשכונה, כאשר חלקם אף רותכו על מנת למנוע כניסה אליהם.
מבצע אכיפת צו בריאות העם הגיע גם לחוף הים. במיינט בת ים דיווחי כי במסגרת הפעילות המשטרתית הגיעו שוטרים לבצע אכיפה בחוף הים של בת ים והוציאו מתרחצים ששהו במקום בניגוד לצו.
לאחרונה החלו חנויות המזון לחלק כפפות בכניסה למקום בכדי לשמור על רמת היגיינה גבוהה יותר. למרבה הצער, מרכזים מסחריים הפכו להיות מוקד ללכלוך בשל חוסר תשומת לב ואכפתיות של תושבים שמשליכים את הכפפות על הרצפה - גם בראשון לציון. "לפני כשבוע יצאתי לקניות באזור התעשייה הישן שם נמצאת רשת המזון שאני עושה בה את רכישת המזון" סיפרה אלונה בביחב למיינט ראשון לציון. "כשהגעתי למקום הציעו לי לקחת כפפות, ניירות טישו וגם אלכוג'ל כדי לשמור על רמת היגיינה שתאפשר לי להרגיש בטוחה. כשיצאתי מהמקום אי אפשר היה שלא להבחין בלכלוך שנגרם כתוצאה מהציבור שלא אכפת לו. הכפפות היו מושלכות בכל מקום, על הדשא ועל אזור החנייה וזאת למרות שיש פחי אשפה בקרבת מקום וזה עניין של שניות בודדות ללכת ולזרוק אותן לפח". יערה, תושב נוספת שעשתה קניות במרכז העיר סיפרה על תופעה דומה: "מסכות וכפפות על הרצפה כי אף אחד מהקונים לא היה מספיק אכפתי ללכת לזרוק לפח. הם מאוד לחוצים מהניקיון האישי אבל על הסביבה בכלל לא חושבים".

3 צפייה בגלריה
הלכלוך בראשל"צ
הלכלוך בראשל"צ
הלכלוך בראשל"צ
(צילום: פרטי)
כשאריה סמדג'ה, ספר רחובותי מוכר וותיק, הבין שהמספרה שלו יצאה לחל"ת, הוא התאפס מהר ושינה את שם החנות והפך אותה ל-"קורונה פארם". השלט שלו מושך את עין התושבים שעדיין הולכים ברחובות שכן כולם היום מחפשים בדיוק את מה שהוא מוכר – ציוד לחיטוי. הפרנסה טובה ברוך השם ופתאום ביום בהיר אחד אסור להתקרב יותר משני מטרים, הבנתי שאני לא יכול לתת יותר שירות וזה היה די טראומטי", אמר סמדג'ה למיינט רחובות. "לקח לי כמה רגעים לחשוב מה עושים, ראיתי שרשתות פארם ומזון יכולים להיות פתוחים אז הלכתי על הכי מתבקש – קורונה פארם", הוא מספר על בחירת השם החדש למספרה שהוסבה לחנות במהרה. סמדג'ה הלך ורכש סחורה מספקים והחל למכור את הסחורה במשלוחים, אם מדובר על משלוח קרוב הוא מביא את הסחורה בעצמו, כמובן על פי תקנות משרד הבריאות, ועם הן רחוקות הוא עושה שליחויות. "רק השכירות שאני משלם היא בסביבות ה-10,000 שקל ובעלי הנכסים לא מוכנים לדבר איתן, לא רק שאתה לא מרוויח – אף אחד לא ייתן לך חלק מהמחזור וה-6,000 שקל עליהם מדברים זה בוטנים".
3 צפייה בגלריה
"קורונה פארם" במקום מספרה
"קורונה פארם" במקום מספרה
"קורונה פארם" במקום מספרה
(צילום: פרטי)
החיזיון האור קולי החדש באמפיתיאטרון הרומי בעיר הואר השבוע בצבעי דגלי איטליה וישראל לאות הזדהות עם אלפי הקורבנות כתוצאה מהשתוללות נגיף הקורונה באיטליה. "אלו ימים קשים לכולנו, לעולם כולו ובמיוחד לעם האיטלקי. זהו המעט שאנו יכולים לעשות כדי להזדהות עם איטליה ומכאן לשלוח תנחומים למשפחות הקורבנות ולחזק את הצוותים הרפואיים וכל העוסקים במלאכת הצלת החיים. הרומאים השאירו כאן עיר ששרידיה נותרו כמעט שלמים ומן הראוי שעל המבנים העתיקים אותם בנתה האימפריה הרומית תובע ההזדהות העמוקה שלנו עם העם האיטלקי", אמר ראש העיר ז'קי לוי. במיינט העמק מספרים כי האמפיתיאטרון הרומי בבית שאן נבנה במאה ה-2 לספירה. הוא חלק מהשרידים המפוארים של העיר מתקופת האימפריה הרומית שנחשפו בחלקם בגן הלאומי בבית שאן ובהם התיאטרון הרומי, בית המרחץ המפואר, הקרדו המשוחזר. בית שאן (סקיתופוליס) הייתה בתקופה ההיא אחת מהערים החשובות במזרח התיכון.
3 צפייה בגלריה
האמפי הרומי בבית שאן מואר בצבעי דגלי איטליה וישראל
האמפי הרומי בבית שאן מואר בצבעי דגלי איטליה וישראל
האמפי הרומי בבית שאן מואר בצבעי דגלי איטליה וישראל
(צילום: עיריית בית שאן)
כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין. אחת המתנדבות היא הליצנית הרפואית יערה נופר חיריק, "יה-יה הליצנית" (25) מחדרה. "לתחום הליצנות הרפואית הגעתי בעקבות אשפוז שעברתי כשהייתי ילדה", אמרה יערה למיינט חדרה. "הייתי מאושפזת במשך ארבעה חודשים, עברתי ניתוח ושיקום, אבל התקופה הזאת זכורה לי כחיובית בזכות ליצנית רפואית שנכחה שם והפכה את הכל לוורוד יותר". בימים אלה עובדת יערה מהבית כעובדת סוציאלית, וגם מתנדבת במיזם 'הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך': "בזמני הפנוי אני עורכת שיחות וידאו עם אנשים שמנסים לצלוח את התקופה המאתגרת הזאת כמוני, וכמו כל האנשים שמתמודדים עם המצב, עם קשיים שונים ועם הבדידות. במסגרת המיזם ערכתי שיחת וידאו עם בחור מקסים בעל צרכים מיוחדים, שבנוסף לכל, בעקבות המצב, גם חווה בדידות בימים האחרונים. הוא בסך הכל היה צריך מישהו לדבר איתו. האמת, הוא יותר הצחיק אותי מאשר אני אותו. כמעט שלא עשיתי כלום. זה רק מראה שאנשים הם אור, רק צריך לדעת להדליק אותו".