לבישת מסכה היא חובה במרחב הציבורי בתקופה זו, אך יש מי שעדיין לא הפנים את חשיבותה. למרבה הצער, יש גם מי שמותקף באופן אלים וקיצוני בשל דרישת חבישת מסכה, כפי שלמד על בשרו בעל קיוסק.
2 צפייה בגלריה
מנחמי ורס"ל לי כהן. "לא מובן מאליו"
מנחמי ורס"ל לי כהן. "לא מובן מאליו"
מנחמי ורס"ל לי כהן. "לא מובן מאליו"
( צילום: קובי קואנקס)
במיינט ראשון לציון דיווחו השבוע כי צעיר בתחילת שנות העשרים לחייו אל קיוסק ברחוב הרצל כשהוא לא עוטה מסכה על פניו. בנסיבות אלו פנה בעל הקיוסק אל הצעיר ודרש ממנו לחבוש מסכה על פניו או שיצא מהמקום, דבר שלא התקבל יפה בקרב הצעיר שהשליך לעבור מטבע של עשרה שקלים ומיד התקרב אליו בצורה מאיימת. בעל המקום פנה שוב אל הצעיר ודרש ממנו לצאת החוצה, אך בשלב זה שלף הצעיר סכין מטבח מכיס מכנסיו והתקרב אל המוכר כשהוא מניף לעברו את הסכין. הגבר המאוים מיהר אל מאחורי הדלפק ושלף משם גז מדמיע בצורת אקדח וכיוון לעברו של הצעיר שהרגיש מאוים מהאקדח ונמלט מהמקום. בעל הקיוסק התקשר למשטרה ודיווח על התקרית שהתרחשה בעסק שלו וזמן קצר לאחר מכן כבר הצליחו השוטרים לאתר את הצעיר. כתב אישום הוגש נגדו בגין איומים והחזקת סכין.
במיינט באר שבע דיווחו כי לפני כשבועיים, באישון לילה, סמוך לשעה אחת אחר חצות, גנבו אלמונים את הג'יפ מסוג "טויוטה לנדקרוזר" של אריק זכריה, תושב מושב תאשור שליד נתיבות. הג'יפ, שחנה במוסך סמוך לביתו של זכריה, היה מאובזר בכל אמצעי הבטיחות וההגנה, אך מתברר שהגנבים הצליחו לנטרל את אמצעי האבטחה של הרכב ותוך דקות הרכב כבר היה מחוץ לתחומי המושב. לכאורה, נדמה היה כי מדובר בעוד אירוע שגרתי של גניבת רכב, אך הפעם מדובר בסיפור יוצא דופן. "אחרי ארבעה ימים", סיפר אריק זכריה למיינט באר שבע, "הודיעו לי מהמשטרה שעליי להגיע לתחנת המשטרה כדי למסור עדות באשר לגניבת הג'יפ. התברר שבמהלך פעילות משטרתית באזור צומת גורל ליד באר שבע אותר הג'יפ שלי שנגנב. הגנבים נעצרו כשהם גררו רכב אחר ועליו היה רכוש גנוב. חשבתי שבזה נגמר הסיפור". התברר שבכך לא תם הסיפור. זכריה אסף את רכבו מהסדנה של המשטרה ולקח אותו למוסך בעמק שרה בבאר שבע על מנת לתקן את הג'יפ הפגוע. אך כאן לא הסתיים הסיפור. בתחילת השבוע בצהרי היום בישר מנהל המוסך לזכריה כי הג'יפ נגנב מהמוסך דקות אחדות קודם לכן. התברר, כי אלמונים הגיעו למוסך ברכב, החנו אותו סמוך לג'יפ, ותוך שניות הם כבר היו מחוץ למוסך עם הג'יפ שנגנב בפעם השנייה. הוגשה תלונה למשטרה אך עד כה טרם אותר הג'יפ שנגנב פעמיים תוך שבועיים וגם טרם נעצרו החשודים במעשה.

אחרי מחאת המכנסונים ותקרית התחתונים הגיע תור החצאית. תלמידת כיתה ז' בפ"ת טוענת כי לא הורשתה להיכנס לבית הספר כי חצאיתה קצרה מדי. במיינט פתח תקוה מספרים כי על פי הדיווחים התלמידה הגיעה לבית הספר עם הצהרת בריאות כבכל בוקר, אך צוות המוסד העיר לה על אורך החצאית שלבשה ולא התיר לה להיכנס. לאחר דין ודברים בין האם לבין הצוות החינוכי במוסד, החזירה האם את ביתה לביתם. "בהמשך לבירור שנעשה בנושא מול הנהלת בית הספר עולה כי בניגוד לנטען, החצאית שבה הייתה לבושה התלמידה אינה הולמת ואינה עומדת בתקנון בית הספר", נמסר מלשכת דובר העירייה. "כמו כן, לדברי המנהלת התלמידה לא הגיעה קודם לכן עם חצאית דומה. בהתאם לכך, צוות ההוראה נהג ברגישות ובשיקול דעת והוצע לאם התלמידה שורה של פתרונות חלופיים אשר יעמדו בתקנון הלבוש שברור ונהיר לכל. האם סירבה שבית הספר יספק חצאית חליפית וכן גם לא לקחת את הילדה הביתה להחלפת החצאית או לאשר לה לצאת לבד. בהקשר זה נציין כי מדובר בתלמידה בכיתה ז'. בית הספר החליט שהתלמידה תהיה בספריית בית הספר ותקבל פעילות בהתאם. בית הספר לא קיבל את דרישת האם להתעלם מהתקנון החינוכי ומנסיבות הלבוש ולאפשר לתלמידה להיכנס ללמוד כרגיל. לא נסתר מעינינו האווירה הציבורית סביב קוד הלבוש בבתי הספר, אך לצד זאת, אנו והפיקוח, מגבים את המנהלת והצוות החינוכי בעמידה על ערכי בית הספר". כזכור, זהו המקרה השני שגורם לסערת רוחות בפתח תקוה לאחר שלפני מספר שבועות הושארה תלמידת בית ספר יסודי בחולצה ותחתונים.
2 צפייה בגלריה
נערה עם חצאית
נערה עם חצאית
נערה עם חצאית
(צילום המחשה: pixabay)
קשיש מחולון פנה למוקד 100 עם בעיה מפתיעה: "האינטרנט נותק ואני לבדי". כבר בתחילת השיחה התנצל מנחמי על הפנייה החריגה, אך למנהלת המשמרת, רס"ל לין פרץ, היה ברור שבימי קורונה מדובר בבעיה אמיתית. "כמנהלת משמרת אני מאוד עמוסה, אם בימי שגרה אנחנו מקבלים 1,600 שיחות בממוצע, בימי קורונה אנחנו מקבלים 4,000 שיחות, לכן אני מנסה לעזור ולקבל שיחות. כשדיברתי איתו הוא נשמע מבוגר ומאוד מתוסכל", סיפרה רס"ל פרץ למיינט חולון. "הפניתי אותו למוקד 110 של המשטרה שמסייע בפניות אבל ברגע שניתקנו את השיחה הרגשתי שפספסתי משהו ומיד חזרתי אליו. אמרתי לו שאני אעזור לו ומצאתי קו מקוצר שיש למשטרה לחברת התקשורת. זה לא היה פשוט, חיכינו זמן רב אבל כשענה נציג הסברתי שהבן אדם לא יכול לחכות כמה ימים לטכנאי כי זה מצב דחוף. הם התחייבו לשלוח באופן מיידי כבל שסייע לחיבור זמני ולאחר מכן פתרו את הבעיה".
מנחמי שהופתע מהגישה החליט לשלוח מכתב תודה למפכ"ל ולמשטרת ישראל. "היא היתה כמו מלאך, מלאה בסבלנות ורוגע. לא ציפיתי לכזאת לבביות, אחרי הכל פניתי אליה עם בקשה די מוזרה. אבל הייתי נואש והיא נתנה לי תחושה שהיא לא עוזבת אותי עד שאנחנו פותרים את זה יחד. בימים בהם המשטרה מותקפת מכל כיוון חשוב שכולם ידעו איזו עבודת קודש הם עושים".