לפני כשבועיים, באישון לילה, סמוך לשעה אחת אחר חצות, גנבו אלמונים את הג'יפ מסוג "טויוטה לנדקרוזר" של אריק זכריה, תושב מושב תאשור שליד נתיבות.
(צילומים: באדיבות אריק זכריה)
הג'יפ, שחנה במוסך סמוך לביתו של זכריה, היה מאובזר בכל אמצעי הבטיחות וההגנה, אך מתברר שהגנבים הצליחו לנטרל את אמצעי האבטחה של הרכב ותוך דקות הרכב כבר היה מחוץ לתחומי המושב.
רק שעתיים לאחר מכן התעורר אריק זכריה משנתו לקול נביחות הכלבה וגילה לתדהמתו שהג'יפ שלו נעלם ואיננו.
לכאורה, נדמה היה כי מדובר בעוד אירוע שגרתי של גניבת רכב, אך הפעם מדובר בסיפור יוצא דופן.
"אחרי ארבעה ימים", סיפר אריק זכריה למיינט, "הודיעו לי מהמשטרה שעליי להגיע לתחנת המשטרה כדי למסור עדות באשר לגניבת הג'יפ. התברר שבמהלך פעילות משטרתית באזור צומת גורל ליד באר שבע אותר הג'יפ שלי שנגנב. הגנבים נעצרו כשהם גררו רכב אחר ועליו היה רכוש גנוב. חשבתי שבזה נגמר הסיפור".
התברר שבכך לא תם הסיפור. זכריה אסף את רכבו מהסדנה של המשטרה ולקח אותו למוסך המרכזי בעמק שרה בבאר שבע על מנת לתקן את הג'יפ הפגוע.
ההמשך כבר היה מרתק ומדהים לא פחות מאירוע גניבת הג'יפ מחצר ביתו של זכריה.
שלשום (יום ראשון) בצהרי היום בישר מנהל המוסך לזכריה כי הג'יפ נגנב מהמוסך דקות אחדות קודם לכן. התברר, כי אלמונים הגיעו למוסך ברכב, החנו אותו סמוך לג'יפ, ותוך שניות הם כבר היו מחוץ למוסך עם הג'יפ שנגנב בפעם השנייה.
הוגשה תלונה למשטרה אך עד כה טרם אותר הג'יפ שנגנב פעמיים תוך שבועיים וגם טרם נעצרו החשודים במעשה.
"אין דין ואין דיין", אומר זכריה, "יש לנו בעיה של אי אכיפה. לגנבים יש דרך פתוחה לגנוב. הם עושים עבודה מקצועית ואיש לא עוצר אותם. הם עושים מה שהם רוצים".