2 צפייה בגלריה
אלון קעטבי והנחש. צילום: פרטי
אלון קעטבי והנחש. צילום: פרטי
אלון קעטבי והנחש. צילום: פרטי
הכל החל בסביבות השעה 23:00, כשקעטבי יצא למחסן שבחצר ביתו כדי להביא דבר מה לחותנו. "פתאום ראיתי נחש מטייל מעל הארון", הוא משחזר. "מיד קראתי לחמי שיביא לי מקל להרוג אותו, אבל עד שהוא הגיע הנחש ברח".
מה עשית?
"בקורס הסוהרים שאני מעביר, אני מלמד את החניכים שכשעושים חיפוש על אסיר, צריך לעבוד לאט וביסודיות, 'לקלף בשיטת הבצל'. באותו הרגע נזכרתי בזה ולאט לאט הוצאתי את כל הציוד מהמחסן, אבל לא מצאתי כלום. קיוויתי לנטרל את הנחש, שלא ייצא לכיוון הבית. כשהחזרתי את הציוד למקומו, פתאום הוא יצא מאחד הארגזים והכיש אותי בזרת ימין".
קעטבי הצליח להרוג את הנחש בעזרת מקל, צילם אותו ושלח את תמונתו לחבר כדי שיזהה באיזה זן מדובר. "במסגרת העבודה יצא לי לקחת חלק באירועים די קשים", הוא מסביר. "אבל אני תמיד מלמד את החניכים שלי לשמור על קור רוח ולא לאבד עשתונות. הרגתי את הנחש, צילמתי אותו ושלחתי לחבר שמבין בנחשים. הוא הסביר שמדובר בצפע, והזמנו אמבולנס שפינה אותי לבית החולים בילינסון, שם נתנו לי עירוי עם נוגדן לארס. אם הייתי מאבד עשתונות, יכול להיות שכל המקרה הזה היה נגמר אחרת".
2 צפייה בגלריה
ד"ר איליה קגן. צילום: פרטי
ד"ר איליה קגן. צילום: פרטי
ד"ר איליה קגן. צילום: פרטי
ד"ר איליה קגן, סגן מנהל מחלקת טיפול נמרץ, מספר: "מוקד ההכשה היה באצבעות יד ימין והנפיחות התפשטה מעבר לשורש כף היד לכיוון המרפק. זיהינו את הנחש מהתמונה וכך ידענו כיצד לטפל בו. האיש היה אצלנו במחלקה לטיפול נמרץ כשבע שעות ומצבו התייצב. כעת הוא עבר למחלקה רגילה, ועליו להשאר בהשגחה של מספר ימים כדי לשלול תופעות לוואי ואלרגיות כתוצאה ממתן הנסיוב".
יש לך עצה למפגש אקראי עם נחש?
"להתרחק מהמקום, לא להתקרב. אם התרחשה הכשה כדאי לנסות לצלם או לפחות לשים לב לפרטים, מבלי להתקרב, כדי שהצוות הרפואי ידע לזהות את מקור ההכשה. אין למצוץ את הרעל מהפצע או לשים חוסם עורקים על האיבר המוכש, והכי חשוב - להגיע מהר ככל האפשר לבית החולים, שכן הזמן משחק תפקיד חשוב".