עונת החתונות, משפיעה כך מסתבר, על קבלת ההחלטה לביצוע הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי לקמטים בפנים. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח על עלייה בביקוש להזרקות לרגל עונת החתונות. התופעה בולטת במיוחד בקרב נשים, אך ישנם גם גברים שרוצים להגיע נטולי קמטים לחתונה. באיגוד מסבירים כי הפופולריות הגוברת בתחום האסתטי והביקוש מצד הציבור, מצמיחים למרבה הצער יותר שרלטנים וממליצים לא להתפתות למבצעים ומתנות חינם.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מסר כי: "עיקר הביקוש בימים האחרונים, לקראת עונת החתונות היא בקרב האימהות של הכלות והחתנים המבקשות לבצע הזרקות בפנים כדי להגיע נטולות קמטים לחתונה בעוד שבועיים שלושה. במקביל ישנן גם כלות צעירות הרוצות לבצע הזרקת בוטוקס במצח כדי להיראות טוב יותר בתמונות שישמרו לשנים ארוכות וישנם אף חתנים המבקשים רק להזריק בין הגבות כדי להיראות רגועים יותר. בהקשר זה חשוב לדעת כי הזרקת בוטוקס או מילוי של חומצה היאלורונית יכול להצעיר את מראה הפנים באופן דרמטי ולהשפיע על הביטחון העצמי, אך יש להקפיד לבצע אותן אצל רופא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית, הניתן על ידי משרד הבריאות ולוודא כי הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
ד"ר כהן, הוסיף כי: "בימים האחרונים הגיעו לחדרי המיון נשים עם סיבוכים שונים לאחר טיפול אסתטי בפנים. כבר פנינו בנושא למשרד הבריאות. אנו קוראים לציבור לשים לב ולמשרד הבריאות להגן על שלום הציבור ולבצע אכיפה כנגד גורמים לא מקצועיים".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
למה לשים לב כשהולכים לבצע הזרקות?
  • בחיפוש אחר מומחה לביצוע הזרקות בוטוקס או מילוי קמטים, היזהרו ממרכזים רפואיים עלומי שם, מבצעים, הגרלות ומחירים זולים מדי. מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד ולהדליק נורה אדומה. אסור להתפתות לפרסומות, אטרקטיביות, יש לשקול את ההחלטה לעומק ולבחון את כל המרכיבים של התהליך.
  • לוודא שהרופא אצלו בחרתם לבצע את ההזרקות הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. כך תבטיחו עצמכם שהרופא קיבל תואר הניתן על ידי משרד הבריאות, למד להזריק בהדרכת מומחים ותיקים בכירורגיה פלסטית ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים. את רשימת המומחים תוכלו למצוא באתר האיגוד plasticsurgery.org.il.
  • מומלץ לא התבייש ולבקש לפני הליך ההזרקה לראות תעודה של מומחה בכירורגיה פלסטית וגם ניתן פשוט לשאול במהלך פגישת הייעוץ "דוקטור, אתה מומחה ל לכירורגיה פלסטית ?"
  • להקשיב לתיאור התהליך, כל הזרקה כרוכה בהחלמה קצרה עד לקבלת המראה הסופי, אי נוחות ולעיתים רחוקות מאוד גם כאבים. שימו לב אם הרופא מתאר תהליך מורכב המתרחש על פני כשבוע – שבועיים או מתאר תמונה ורודה מדי של זבנג וגמרנו.
  • שימו לב לתקשורת האישית של הרופא. חשוב שתהיה כימיה ותקשורת פתוחה ביניכם לבין הרופא, על מנת שתוכלו לדבר בחופשיות ובכנות על מה שמפריע לכם ועל החששות שלכם מהתהליך. עם קבלת ההחלטה באיזה רופא לבחור צפוי לכם קשר לפני ההזרקה ובזמן ההחלמה ועד פגישת הביקורת וחשוב שהקשר הזה יתבסס על תקשורת טובה.