2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: מתוך אתר medicinenet
צילום המחשה: מתוך אתר medicinenet
צילום המחשה: מתוך אתר medicinenet
מדאיג: עשרות מקרים של אבעבועות רוח אובחנו בשבועות האחרונים בקרב ילדים בפתח תקוה. ”אנחנו יודעים על לא מעט גנים שבהם כ-80% מהילדים נדבקו ואפילו יותר“, אמר גורם בלשכת הבריאות המחוזית. ”חלק מהילדים לא היו מחוסנים וחטפו את המחלה בצורתה הקשה. גם בבתי הספר היסודיים בעיר יש עשרות מקרים של התפרצות, אבל שם מדובר בעיקר בכיתות הנמוכות, לפני שהתלמידים מקבלים את מנת הדחף של החיסון“.
אבעבועות רוח היא אחת ממחלות הילדים השכיחות ביותר. מדובר במחלה מאוד מדבקת, כאשר הנגיף עובר מילד לילד במגע ישיר או דרך האוויר. תקופת הדגירה של המחלה נמשכת בין 10 ל־21 ימים. רק ביומיים האחרונים של תקופת הדגירה החולה מתחיל להדביק את סביבתו, ואחר־כך כל זמן שבו המחלה הפעילה. לכן, ילדים בריאים לכאורה מדביקים אחרים, עוד טרם התפרצות המחלה.
סימן ההיכר הבולט של אבעבועות הרוח הוא נגעים שטוחים ואדומים, המבשילים לשלפוחיות מלאות נוזל שקוף. התפרחת מגרדת מאוד ומופיעה תחילה בקרקפת ומשם מתפשטת מטה, לפנים ולגוף. לעתים מופיעים כיבים בפה, בפות ואף בלחמיות העיניים וגורמים סבל נוסף עקב גירוי מקומי.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
במשרד הבריאות אומרים כי למרות שאבעבועות רוח נחשבת למחלת ילדים קלה וללא סיבוכים, הדבר פשוט לא נכון. ”בנוסף לטרדה שבהשארת הילד בבית למשך שבוע, קיימים סיבוכים רבים, כמו זיהום משני של הנגעים אשר עלול לגרום לצלקות, זיהום קטן שעלול להתפשט ולגרום להופעת זיהומים קשים מאוד אשר עשויים להצריך אישפוז וטיפול אינטנסיבי, כולל ניתוחים“, הסביר גורם במשרד. ”הנגיפים עלולים לחדור גם למחזור הדם ולגרום להופעתן של דלקת פרקים, דלקת ריאות ואף דלקת במוח. במקרים נדירים, סיבוכי המחלה אף גרמו למוות“.
”בגן של הבן שלי נדבקו לא מעט ילדים“, סיפרה תושבת שכונת אם המושבות בעיר. ”אמנם הבן שלי מחוסן, אבל בגלל גילו הצעיר הוא עדיין לא קיבל מנת דחף ולכן יכול להידבק. יש לי בבית תינוק בן שלושה חודשים שטרם קיבל את החיסון ואני מאוד חוששת שהוא יידבק במחלה“.
אם המתגוררת בשכונת נווה גן סיפרה, כי למרות שבנה מחוסן הוא נדבק במחלה. ”יש אצלנו כמה הורים שמתנגדים לחיסונים ולכן היתה התפרצות רצינית בגן“, סיפרה. ”עד סוף השבוע שעבר הגענו לעשרים ילדים חולים והיד עוד נטויה. הרופא אמר שבגלל שהבן שלי מחוסן הוא יקבל את המחלה בצורתה הקלה, אבל מעבר לזה שלפחות שבוע הוא יהיה בבית - אנחנו חוששים גם מתופעות לוואי אחרות“.
מהעירייה נמסר: "יש לפנות למשרד הבריאות. העירייה איננה גוף מקצועי הפועל ו/או מטפל בנושא חיסונים".
ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה.