סורגים וסורגות? הגיע הזמן להתחיל לסרוג תמנונים עבור התינוקות בפגיות. היום (שני) נפגש ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, עם נציגות פרויקט "תמנונים לפגים בישראל", פרויקט שמתבצע באמצעות עמותת לה"ב - למען הפגים בישראל, ובמסגרתו אוספים תמנונים שסורגים וסורגות מתנדבים ומתנדבות מרחבי הארץ, מכבסים, אורזים ומעבירים לפגיות השונות, בשאיפה שאף תינוק לא יהיה לבד באינקובטור. 
2 צפייה בגלריה
תמנונים לפגים. גם ראש העירייה נרתם
תמנונים לפגים. גם ראש העירייה נרתם
תמנונים לפגים. גם ראש העירייה נרתם
(צילום: עיריית פתח תקוה)
"כ-15,000 תינוקות נולדים לפני הזמן בישראל. תינוקות שנולדו בטרם עת נמצאים בסיכון לבעיות בריאותיות חמורות, כולל בעיות נשימה, קשיי האכלה ועיכוב התפתחותי", סיפרו צוות הפרויקט לראש העירייה.
קראו גם:
כאשר הכל התחיל בדנמרק, כאשר אב לפגה הרגיש חסר אונים, ותכנן בובת תמנון לבתו. בארבעת השנים האחרונות הפרויקט התרחב מדנמרק למדינות רבות בעולם: אנגליה, ארה"ב, ארגנטינה, ספרד, אוסטרליה ואפילו הודו.
המטרה בבובת התמנון היא לגרום לתינוק, שיצא מהרחם שלא במועד, לחוויה דומה ככל הניתן לחוויה ברחם. לפגים, הזרועות של התמנון מרגישים כמו חבל הטבור של אמם, מנחמים את התינוק ומפחיתים את הסיכון שהקטנטן ימשוך את הצינורות הרפואיים שהוא עשוי להזדקק להם ובכך לגרום לבעיות חמורות.
2 צפייה בגלריה
תמנונים לפגים
תמנונים לפגים
תמנונים לפגים
(צילום: עיריית פתח תקוה)
בנוסף, מדווחים ברחבי העולם עולה כי הנוכחות של התמנונים באינקובטור משפרת את קצב הנשימה והלב של התינוקות. יתרה מכך, ישנם דיווחים על הקשר המיוחד שנרקם דרך התמנונים בין ההורה לילדו, ומשפרים את איכות הטיפול שנותן ההורה בזמן השהות בפגיה.
רמי גרינברג: "מרגש לפגוש קבוצת נשים ואנשים שכל עשייתה היא למען הפגים בישראל. התמנון הסרוג מתגלה כאמצעי משמעותי עבור הפג/ה ומהווה עבורו/ה חפץ אישי וייחודי. כל פג מקבל תמנון אישי עבורו בלבד, והוא הולך איתו הביתה בסיומו של האשפוז, אי לכך צוות הפרויקט זקוק לתרומה אינסופית של תמנונים סרוגים, ומזמין אתכם, להצטרף ולסרוג, כי כל תמנון הוא חשוב ומשמעותי".
להצטרפות צרו קשר באמצעות הפייסבוק "תמנונים לפגים ישראל" או galofek1@gmail.com