2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות הנבחרת
צילום: באדיבות הנבחרת
צילום: באדיבות הנבחרת
נבחרת הרובוטיקה של בית הספר ממ"ד נווה אברהם מפתח תקוה העפילה ממקום ראשון לתחרות הרובוטיקה הארצית של First בקטגורית FLL – First Lego League לכיתות ד' עד ט'.
עמיחי, אחד משני (יחד עם ברק) המדריכים אשר מובילים את התנועה בבית הספר נווה אברהם סיפר למיינט על התחרות: "התחרות משלבת ארבעה אלמנטים: שלושה חדרי שיפוט ומשימת הבנייה של הרובוט אשר ידע להתמודד בתחרות. מדובר בשולחן עם משימות רבות והמטרה היא להשיג כמה שיותר נקודות בעשיית המשימות הללו בשתיים וחצי דקות. כאמור יש שלושה "חדרי שיפוט" אשר עליהם נשפטים המתמודדים והרובוטים שלהם: תהליך וחשיבה – על המתמודדים לספר על איך הרובוט נבנה ולמה נבנה בצורה המסוימת הזו, מה היה התהליך ומה הייתה החשיבה? עבודת חקר – על המתמודדים לבצע עבודת חקר בנושא כללי הקשור לתחום. הנבחרת צריכה לאבחן בעיה להסביר מדוע זו בעיה ולהציע פתרון. ערכים – הארגון First, הוא ארגון ערכי. יש סט ערכים שצריך לעבוד לפיו כמו עבודת צוות, הכלת האחר, חדשנות והעקרונות הללו נבחנים בהסתכלות על המתמודדים בזמן עבודתם.
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות הנבחרת
צילום: באדיבות הנבחרת
צילום: באדיבות הנבחרת
בארץ, זו קטגורית הגיל הכי פופולארית. בקבוצה יש עשרה מתמודדים אשר העבודה מחולקת בניהם באופן בו כל אחד יוכל לעסוק בחוזקות שלו – יש מי שחזק יותר בחקר ויש מי שחזק יותר בתכנות. וכך נוצרת חוויה טובה למתמודדים. הם עושים את העבודה וזאת המטרה שלנו, אנחנו רק מדריכים, מלמדים ועונים על שאלות. אנחנו נפגשים פעמיים בשבוע לאחר הלימודים לשמונה שעות שבועיות (יותר לקראת התחרויות). חשובה לנו באמת קודם כל ההשתתפות וההגעה לתחרות. התחרות היא רק חלק בעשייה לאורך כל השנה. מהסיבה הזו אנחנו חוגגים וקיימנו אירוע עוד לפני ההשתתפות בתחרות האזורית".
התחרות הארצית תתקיים במרץ וממנה יצאו נציגות לייצג את ישראל בתחרות העולמית של First בקטגוריות השונות.