2 צפייה בגלריה
צילום: ג'ני פישר
צילום: ג'ני פישר
צילום: ג'ני פישר
בית חינוך יד לבנים שקולט עליה ממדינות רבות חוגג השבוע כבר שנה רביעית את שבוע עליות בלמידה משמעותית ומגוון רחב של פעילויות בכל השכבות - פרי עבודתם משותפת של צוות מורים שמלמדים באולפן: ג'ני פישר, יולי טליס, נועם זונשיין.
שבוע עליות השנה הנו בסימן ערבות הדדית. תלמידי בית החינוך חקרו את השורשים שלהם , שוחחו בבית עם ההורים והסבים והביאו לכיתה סיפורים מרתקים וחפצים אותם הם הציגו בתערוכה.
תלמידי שכבות ד'-ו' בירכו בבוקר טוב בשפות שונות את התלמידים ואת הצוות בשער הכניסה לבית החינוך כאשר הם לבושים בבגד לאומי ומאובזרים בחפצים אוטנטיים.
כל כיתה הכינה דגל עם פרטי המדינה אותה בחרו לייצג, כך שנוצרה תערוכה רב גונית של המדינות מהן הגיעו התלמידים.
כל תלמידי בית החינוך נהנו מהפסקה פעילה בה קבוצת המחול הציגה ריקודים לאומיים של רוסיה, אוקראינה, הודו, אתיופיה, טג'יקיסטן, תימן. הלהקה סחפה את כל בית החינוך לריקוד אורה משותף.
2 צפייה בגלריה
צילום: ג'ני פישר
צילום: ג'ני פישר
צילום: ג'ני פישר
לכיתות השונות הגיעו תלמידים עולים חדשים שהכינו מצגת בה שיתפו בסיפור העליה שלהם וענו על שאלות רבות של חבריהם המתעניינים.
בבית חינוך חיכה לכל התלמידים קיר הברכות והעצות בה כל אחד היה יכול לראות תמונות של עולים חדשים וותיקים ולרשום להם עצות וברכות. תלמידי האולפן הכינו את לוגו האולפן ופינת העלייה בבית החינוך ויארחו שם את תלמידי בית חינוך במהלך החודש.
אמיר פוני, מנהל בית חינוך: "בבית חינוך יד לבנים שגורה האמירה: עליות כדי להיות! זהו יום משמועתי לתלמידי בית החינוך, לצוות ולקהילה כולה, המאפשר לכולנו להתחבר לשורשים, לזהות, למולדת ולמדינת ישראל המאחדת את כולנו יחדיו. התלמידים למדו בכל המקצועות את החיבור לנושא העליות השונות ושתפו חוויות . נהדר לראות בבית החינוך שלנו את אוסף קיבוץ הגלויות . בבית חינוך יד לבנים פועל אולפן עולים חדשים וותיקים, מלווה בתמיכה לאורך כל השנה, בשיתוף משרד החינוך ועירית פ"ת, לטובתם ורווחתם של התלמידים וההורים".