1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות בית ספר רשיש
צילום: באדיבות בית ספר רשיש
צילום: באדיבות בית ספר רשיש
אימון לניצחון: תכנית פורצת דרך בחטיבת הביניים "רשיש" יצאה לדרך לאחרונה, במסגרתה עוברים תלמידים ומורים בבית הספר סדנת קאוצ'ינג (אימון) בהנחיית המנטור, דוד נחום. "הדרך למצוינות אינה גורם נסתר או כישרון מולד – היא יכולה להיות כלי בשרותו של כל מי שחפץ בה" מסבירה לאה אוברקוביץ', מנהלת החטיבה.
למה החלטתם לשלב את התוכנית הזו בחטיבה?
"לאחר שנים של ניסיון והיכרות עם מורים, עם תלמידים ועם מטרות מערכת החינוך ברור יותר ויותר שיש לשלב בין מיומנויות העתיד למיומנויות ההווה המתהוות ולקשור צעיר ומבוגר רצוי כאחד. המתווה של מנטור שמלווה את מורי החטיבה ותלמידיה מעניק חשיבה של מנצחים ופעולות של מנצחים לכל באי בית הספר. מדובר בכלי שיכול ללוות כל אחד מאתנו למימוש מלוא הפוטנציאל האישי ולהוות תרומה משמעותית לפיתוח רצוי הקהילה והחבה כולה".
התכנית הייחודית נשענת על תפיסת עולם פדגוגית, המאמינה בפיתוח לומד נועז - מחדש, פועל בחדוות יצירה, שותף באחריות להתפתחות וחותר באופן בלתי מתפשר למצויינות. על פי תפיסה זו ישנם דפוסי התנהגות, עקרונות והרגלים שבכוחם לסייע לכל אדם בהגשמת מטרותיו ובכך להפוך את אוכלוסיית התלמידים והמורים מ"טובים מאד למנצחים". בבית הספר מצפים כי הסדנה תעזור להקנות לתלמידים ולמורים כאחד הרגלים וכלים שיאפשרו להם לממש את מלוא הפוטנציאל האישי.